Wideokonferencja jako istotny sposób komunikacji w dobie Internetu
Panująca od wielu miesięcy pandemia odcisnęła poważne piętno na gospodarkach państw na całym świecie. Restrykcje dotyczące możliwości przebywania w miejscach publicznych i przemieszczania się najmocniej dotknęły sektor usług świadczonych bezpośrednio. Jednocześnie wyraźnie wzrosła konkurencyjność przedsiębiorstw, które od dawna były przygotowane na działanie w sieci.
Zamknięcie szkół, ograniczona możliwość korzystania z transportu publicznego, restrykcyjne wymogi bezpieczeństwa w sklepach, ośrodkach zdrowia i urzędach wyraźnie odbiły się na codziennym funkcjonowaniu nas wszystkich. Nagłe, wymuszone zmiany wywołały chaos i konieczność przystosowania się do tzw. nowej normalności. Okoliczności te bardzo dobrze uwydatniły korzyści płynące z umiejętności poruszania się w Internecie i korzystania z jego możliwości zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym – zauważa nasz rozmówca z firmy AVI Media.
Ogólnodostępne komunikatory internetowe
W wyniku restrykcji związanych z epidemią COVID-19 stopień wykorzystania ogólnodostępnych komunikatorów online wśród Europejczyków wzrósł ponad siedmiokrotnie. Darmowe aplikacje umożliwiające przesyłanie jednocześnie dźwięku i obrazu wykorzystywane są głównie do celów prywatnych. Chociaż bywają używane również w kontaktach zawodowych, nie jest to najlepsze rozwiązanie dla profesjonalistów.
Problemów nastręczają m.in. ograniczenia dotyczące liczby uczestników wideokonferencji i jakość przesyłanych multimediów. Popularne komunikatory są więc niezastąpionym narzędziem w rękach indywidualnych użytkowników, którzy chcą zostać w kontakcie z rodziną i znajomymi; użytkownikom biznesowym niezbędne są rozwiązania bardziej funkcjonalne i niezawodne.
Profesjonalne systemy wideokonferencyjne
Organizowanie wirtualnych spotkań biznesowych z użyciem narzędzi multimedialnych nie jest nowością, chociaż obecnie z oczywistych względów przedsiębiorcy decydują się na taki sposób komunikacji częściej. Spotkania online służą już nie tylko do prowadzenia rozmów z kontrahentami, gdy wymaga tego odległość; aktualnie dzięki nim możliwe jest utrzymanie współpracy zespołów pracujących zdalnie czy prowadzenie rekrutacji.
Aby wideokonferencja przebiegała w sposób niezakłócony bez względu na liczbę uczestników i rodzaj współdzielonych multimediów (prezentacji, wykresów, projektów itd.), konieczne jest stosowanie profesjonalnych systemów dopasowanych do potrzeb użytkowników i specyfiki działań wykonywanych w trakcie rozmowy.
Przygotowanie i prowadzenie wirtualnej konferencji przy użyciu komputera biurowego nie pozwala w pełni wykorzystać potencjału dostępnych dziś technologii. Toteż duże przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na tworzenie nowoczesnych, multimedialnych sal konferencyjnych. Istotnym elementem są w nich właśnie systemy wideokonferencyjne budowane w oparciu o wysokiej klasy sprzęt audio i wideo (jednostki wideokonferencyjne, głośniki, mikrofony beamtracking, kamery) oraz precyzyjnie dobrane rozwiązania z zakresu przesyłu (HDMI, Bluetooth, USB).
Firmowe centrum komunikacyjno-multimedialne można też poddać adaptacji akustycznej, która gwarantuje najwyższą jakość dźwięku w pomieszczeniu i przesyłanego do wirtualnych uczestników spotkania. Projektowanie i implementacja tego typu rozwiązań jest zadaniem trudnym, wymagającym olbrzymiej wiedzy i znajomości najnowszych technologii, a takie usługi w Polsce świadczą wciąż nieliczni dystrybutorzy systemów multimedialnych.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana