Artykuł sponsorowany

Wideokonferencja jako istotny sposób komunikacji w dobie Internetu

Wideokonferencja jako istotny sposób komunikacji w dobie Internetu

Panująca od wielu miesięcy pandemia odcisnęła poważne piętno na gospodarkach państw na całym świecie. Restrykcje dotyczące możliwości przebywania w miejscach publicznych i przemieszczania się najmocniej dotknęły sektor usług świadczonych bezpośrednio. Jednocześnie wyraźnie wzrosła konkurencyjność przedsiębiorstw, które od dawna były przygotowane na działanie w sieci.

Zamknięcie szkół, ograniczona możliwość korzystania z transportu publicznego, restrykcyjne wymogi bezpieczeństwa w sklepach, ośrodkach zdrowia i urzędach wyraźnie odbiły się na codziennym funkcjonowaniu nas wszystkich. Nagłe, wymuszone zmiany wywołały chaos i konieczność przystosowania się do tzw. nowej normalności. Okoliczności te bardzo dobrze uwydatniły korzyści płynące z umiejętności poruszania się w Internecie i korzystania z jego możliwości zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym – zauważa nasz rozmówca z firmy AVI Media.

Ogólnodostępne komunikatory internetowe

W wyniku restrykcji związanych z epidemią COVID-19 stopień wykorzystania ogólnodostępnych komunikatorów online wśród Europejczyków wzrósł ponad siedmiokrotnie. Darmowe aplikacje umożliwiające przesyłanie jednocześnie dźwięku i obrazu wykorzystywane są głównie do celów prywatnych. Chociaż bywają używane również w kontaktach zawodowych, nie jest to najlepsze rozwiązanie dla profesjonalistów.

Problemów nastręczają m.in. ograniczenia dotyczące liczby uczestników wideokonferencji i jakość przesyłanych multimediów. Popularne komunikatory są więc niezastąpionym narzędziem w rękach indywidualnych użytkowników, którzy chcą zostać w kontakcie z rodziną i znajomymi; użytkownikom biznesowym niezbędne są rozwiązania bardziej funkcjonalne i niezawodne.

Profesjonalne systemy wideokonferencyjne

Organizowanie wirtualnych spotkań biznesowych z użyciem narzędzi multimedialnych nie jest nowością, chociaż obecnie z oczywistych względów przedsiębiorcy decydują się na taki sposób komunikacji częściej. Spotkania online służą już nie tylko do prowadzenia rozmów z kontrahentami, gdy wymaga tego odległość; aktualnie dzięki nim możliwe jest utrzymanie współpracy zespołów pracujących zdalnie czy prowadzenie rekrutacji.

Aby wideokonferencja przebiegała w sposób niezakłócony bez względu na liczbę uczestników i rodzaj współdzielonych multimediów (prezentacji, wykresów, projektów itd.), konieczne jest stosowanie profesjonalnych systemów dopasowanych do potrzeb użytkowników i specyfiki działań wykonywanych w trakcie rozmowy.

Przygotowanie i prowadzenie wirtualnej konferencji przy użyciu komputera biurowego nie pozwala w pełni wykorzystać potencjału dostępnych dziś technologii. Toteż duże przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na tworzenie nowoczesnych, multimedialnych sal konferencyjnych. Istotnym elementem są w nich właśnie systemy wideokonferencyjne budowane w oparciu o wysokiej klasy sprzęt audio i wideo (jednostki wideokonferencyjne, głośniki, mikrofony beamtracking, kamery) oraz precyzyjnie dobrane rozwiązania z zakresu przesyłu (HDMI, Bluetooth, USB).

Firmowe centrum komunikacyjno-multimedialne można też poddać adaptacji akustycznej, która gwarantuje najwyższą jakość dźwięku w pomieszczeniu i przesyłanego do wirtualnych uczestników spotkania. Projektowanie i implementacja tego typu rozwiązań jest zadaniem trudnym, wymagającym olbrzymiej wiedzy i znajomości najnowszych technologii, a takie usługi w Polsce świadczą wciąż nieliczni dystrybutorzy systemów multimedialnych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.