Czym powinien charakteryzować się dobry stół konferencyjny?
Sprawne funkcjonowanie nowoczesnego przedsiębiorstwa opiera się w dużej mierze na efektywnej komunikacji. W większych firmach konieczne jest więc częste organizowanie spotkań, podczas których jednocześnie gromadzi się większa liczba osób. Do urządzania zebrań niezbędne jest więc dysponowanie odpowiednią salą oraz stanowiącym jej najważniejsze wyposażenie stołem konferencyjnym.
Dlaczego stół konferencyjny to ważny element wyposażenia każdego biura?
Na działalność każdej firmy składa się wiele procesów związanych ze świadczeniem usług czy przygotowywaniem i dostarczaniem klientom określonych produktów. Żadne przedsiębiorstwo nie może jednak funkcjonować bez właściwego wyposażenia, które ułatwia pracę zatrudnionym w nim osobom, a potencjalnym nabywcom i kontrahentom gwarantuje możliwość korzystania z proponowanej oferty. Poza niezbędnymi pomieszczeniami, a także maszynami i urządzeniami oraz posiadającymi odpowiednie kompetencje pracownikami konieczne są także różne elementy dodatkowe, w tym właściwie dobrane meble. W przypadku większości przedsiębiorstw jednym z kluczowych składników umeblowania są stoły konferencyjne, które będą potrzebne zarówno w renomowanej kancelarii prawnej, jak i firmie handlowej czy przedsiębiorstwie produkcyjnym
– zauważa przedstawiciel firmy Fiemar, specjalizującej się w produkcji mebli ze stelażami żeliwnymi i stalowymi.
Stół konferencyjny będzie podstawowym wyposażeniem wszystkich firm, w których pracownicy spotykają się w kilku lub kilkunastoosobowych zespołach. Dobrze dobrane stoły okażą się niezbędne podczas zebrań kierownictwa przedsiębiorstwa zarówno członków zarządu, jak i managementu niższego szczebla, a także w czasie pracy zespołów zadaniowych albo omawianiu w szerszym gronie kwestii związanych z bieżącym funkcjonowaniu różnych działów. Stoły konferencyjne to także meble, które muszą znaleźć się w salach, gdzie prowadzi się prezentacje dla ważnych klientów, negocjuje warunki umów czy spotyka się z podwykonawcami albo przedstawicielami podmiotów zewnętrznych działających na rzecz firmy. Bez tego rodzaju umeblowania trudno też prowadzić szkolenia i proces rekrutacyjny z udziałem pracowników kilku najważniejszych działów.
Stoły konferencyjne są potrzebne w większości firm i instytucji, a ich rodzaj powinien być ściśle dopasowany do charakteru prowadzonej działalności oraz rodzaju zadań, które będą przy nim wykonywane. Do najczęściej wykorzystywanych należą stoły, które są zamawiane z myślą o codziennych spotkaniach roboczych, które odbywają się z udziałem pracowników firmy. W tym przypadku wśród najważniejszych cech znajdą się te, które są związane z funkcjonalnością mebla oraz jego wytrzymałością. Nieco inaczej będzie wówczas, gdy stół będzie ustawiony w stali, w której odbywają się spotkania z klientami. W takiej sytuacji liczyć się będzie estetyka mebla oraz wrażenie, jakie będzie on wywierał na osobach, które będą z niego korzystały. Duże znaczenie będzie wówczas miało zarówno samo wykonanie, jak i walory estetyczne użytych materiałów. Istnieje jednak również wiele cech, które powinny być na możliwie wysokim poziomie niezależnie od przeznaczenia stołu.
Co należy brać pod uwagę przy wyborze stołu konferencyjnego?
Wygląd mebli jest jedną z ważniejszych kwestii wpływających na kształtowanie charakteru całej przestrzeni i przekładających się na panującą w niej atmosferę. Dobry stół konferencyjny powinien więc pasować do aranżacji pomieszczeń, zarówno jeśli chodzi o kolorystykę, jak i formę jego poszczególnych elementów. Liczyć się będzie spójność stylu, w jakim jest zaprojektowany z pozostałymi meblami – tam, gdzie postawiono na wystrój tradycyjny, lepiej sprawdzą się stoły klasyczne o bardziej zachowawczym designie, jeżeli natomiast biuro zostało urządzone nowocześnie, warto zdecydować się na stół stworzony zgodnie z najnowszymi trendami.
Równie ważne jest dobre dopasowanie wielkości stołu do wymiarów pomieszczenia oraz wymagań związanych ze sposobem jego wykorzystywania. Podczas pracy uczestnicy spotkania często potrzebują sporej ilości miejsca, by móc wygodnie ustawić swój laptop czy rozłożyć dokumenty. Gdy stół będzie zbyt mały, korzystanie z niego będzie niewygodne i kłopotliwe. Liczy się także odpowiedni kształt stołu – przy mniejszych grupach i niedużych rozmiarach najlepiej sprawdza się zwykle stół konferencyjny o blacie zbliżonym do prostokątnego. Tam, gdzie spotyka się jednocześnie nawet kilkanaście osób, bardziej użyteczne mogą być stoły owalne. W pomieszczeniach, w których często organizowane są szkolenia albo liczba uczestników spotkań podlega dużym wahaniom, nierzadko korzysta się z mniejszych stołów, które w razie potrzeby są ze sobą łączone i ustawiane np. w kształcie litery „U”, co nie tylko ułatwia komunikację, ale dobrze sprawdza się przy prowadzeniu prezentacji z wykorzystaniem technik multimedialnych.
Cechą stołu konferencyjnego, która ma szczególnie duże znaczenie dla większości użytkowników, jest trwałość. Blat powinien być wykonany z materiału, który jednocześnie zapewni właściwą i pasującą do aranżacji stylistykę, ale również nie będzie łatwo ulegać zabrudzeniom i zarysowaniom. Istotna będzie łatwość pielęgnacji oraz brak podatności na odbarwienia. Powierzchnia powinna dobrze znosić kontakt z ciepłymi naczyniami – ponieważ podczas spotkań często zdarza się, że uczestnicy są częstowani kawą lub herbatą, a długo pracujące laptopy czy ich zasilacze też niejednokrotnie potrafią się mocno rozgrzewać. Stół powinien być stabilny i wystarczająco sztywny. Ważne również, by nogi były rozmieszczone w taki sposób, by nie przeszkadzały siedzącym także wówczas, gdy zasiądzie przy nim maksymalna liczba użytkowników.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana