Artykuł sponsorowany

Czym jest analiza finansowa? Na czym polega?

Czym jest analiza finansowa? Na czym polega?

Każdemu przedsiębiorcy zależy na tym, aby pozycja jego firmy na rynku była mocna i stabilna. Niezbędnym elementem, który prowadzi firmę do sukcesu jest właściwa strategia rozwoju. Żeby ją dobrze opracować konieczna jest wiedza o aktualnym stanie sytuacji finansowej przedsiębiorstwa. Jednym z najważniejszych narzędzi pozwalającym na rzetelne zebranie tych danych jest analiza finansowa. Przeczytaj, na czym ona polega.

Co to jest analiza finansowa?

Analiza finansowa firmy jest imponującym źródłem informacji dla każdego przedsiębiorcy. Stanowi ona część analizy ekonomicznej, będącej podstawą działalności gospodarczej. Dostarcza bardzo ważnych informacji, umożliwia pełne poznanieoraz ocenę strategicznych obszarów w przedsiębiorstwie. Dzięki dokładnemu poznaniu sytuacji finansowej możliwe jest efektywniejsze planowanie i podejmowanie lepszych decyzji. 

Wyróżnia się dwa podstawowe etapy analizy finansowej – analizę wstępną sprawozdań finansowych oraz analizę wskaźnikową sprawozdań finansowych. Pierwsza z nich ma za zadanie dostarczyć danych związanych z ogólnymi aspektami finansowymi. Druga z kolei poszerza te informacje za pomocą różnorodnych analiz porównawczych, analiz trendów czy wskaźników.

Kto może przeprowadzić analizę finansową?

Samodzielne przeprowadzanie analizy finansowej nie jest proste. Przede wszystkim takie działania wymagają nie tylko szerokiej wiedzy ekonomicznej oraz nabycia odpowiednich umiejętności, ale także wykorzystania właściwych narzędzi. Żeby analiza finansowa mogła przynieść firmie korzyści musi być ona rzetelna oraz obejmować takie obszary jak płynność, rentowność, obrotowość czy zadłużenie.

Obecnie polski rynek jest bogaty w oferty firm specjalizujących się w przeprowadzaniu analiz finansowych, jak np. ML Dom Finansowy. Tylko profesjonalnie wykonana analiza finansowa dostarcza miarodajnych i obiektywnych informacji na temat rzeczywistego stanu finansów przedsiębiorstwa.

Dlaczego analiza finansowa jest tak ważna?

Analiza finansowa jest bardzo praktycznym narzędziem, które pomaga w ocenie stanu finansów oraz efektywności przedsiębiorstwa. Jej celem jest poprawa funkcjonowania i sytuacji finansowej. Wiedza, którą przedsiębiorca nabywa dzięki niej, pozwala podejmować mu coraz lepsze decyzje, zarówno krótko, jak i długoterminowe. Dzięki niej możliwe jest efektywne planowanie przedsięwzięć gospodarczych, planowanie strategii rozwoju oraz optymalizowanie istniejących już procesów.

Profesjonalna analiza finansowa pozwala także porównać przedsiębiorstwo do innych z danej branży, a tym samym zauważyć i objaśnić czynniki, które mogą być przyczyną gorszej kondycji firmy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.