Artykuł sponsorowany

W jaki sposób pakowane są kosmetyki?

W jaki sposób pakowane są kosmetyki?

Każdy człowiek stosuje codziennie kosmetyki. Jedni wybierają więcej produktów, inni ograniczają się do niezbędnego minimum. Niezależnie od indywidualnych preferencji wszyscy mają z nimi kontakt. Przy wyborze konkretnych produktów zwraca się uwagę przede wszystkim na ich skuteczność czy zapach. Nie bez znaczenia bywa także cena. Okazuje się, że ważny jest jeszcze jeden element, którym jest opakowanie. W jaki sposób pakowane są kosmetyki?

Opakowanie kosmetyki – wizytówka produktu

Atrakcyjnie prezentujące się opakowanie przyciąga wzrok potencjalnego konsumenta. Dzięki temu wyróżnia się z całej oferty sklepowej, co daje większe szanse na zakup. Firmy branży kosmetycznej prześcigają się w projektach, dając klientom nie tylko ciekawy produkt, ale także ładne opakowanie, które cieszy oko. Specjalista z firmy ONPLAST ONDERKA I WSPÓLNICY SPÓŁKA JAWNA zauważa jednak, że:

Sama estetyka produktu jest niezaprzeczalnie bardzo ważna. Nie należy jednak kierować się samym wyglądem. Opakowania kosmetyków powinno być przede wszystkim bardzo dobre jakościowo. To w dużej mierze przekłada się na zachowanie ich właściwości czy odpowiedniego stanu przez bardzo długi czas. Warto o tym pamiętać – dodaje.

Opakowania wykonane z tworzyw sztucznych

Najczęściej stosowanym materiałem podczas pakowania kosmetyków są różnego rodzaju tworzywa sztuczne. Wykorzystywane są one do dystrybucji:

  • kremów i maseczek,
  • szamponów,
  • żeli pod prysznic,
  • toników.

W zależności od rodzaju i specyfiki danego produktu wykorzystywane są tworzywa o strukturze twardej lub miękkiej. Pojemniki charakteryzują się także różnymi pojemnościami oraz kształtami. Dostępne są butelki w rozmiarze 0,5 i 1 litr oraz małe pojemniki (małe pojemniki nie nadają się do płynów). Dzięki takiej szerokiej dostępności każda firma kosmetyczna ma możliwość wyboru opakowania idealnie dopasowanego do swojego produktu, jak i potrzeb klientów.

Atesty i certyfikaty opakowań na kosmetyki – bezpieczeństwo przede wszystkim

Wymagania, jakie obecnie stawiane są producentom różnych artykułów, którzy wykorzystują opakowania z tworzyw sztucznych, są bardzo restrykcyjne. Niezależnie od ich przeznaczenia, powinny spełniać odpowiednie normy jakości, posiadać odpowiednie certyfikaty czy atesty. Bez nich nie zostaną dopuszczone na rynek. Prawo jest w tym temacie bezwzględne i wszelkie uchylenia względem jakości są natychmiastowo eliminowane. Informacja o posiadaniu odpowiednich certyfikatów powinna być dostępna dla klientów – wystarczy na swojej stronie internetowej zamieścić skan zaświadczenia.

Opakowania z tworzyw sztucznych wykorzystywane w branży kosmetycznej powinny być estetycznie wykonane, ale przede wszystkim muszą być bezpieczne i nie mogą zawierać szkodliwych substancji, które mogłyby wpływać negatywnie na zdrowie człowieka. Ta kwestia jest niezaprzeczalnie najważniejsza.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.