Montaż klimatyzacji w sklepie - dlaczego to się opłaca?
Na wyposażenie sklepu składa się znacznie więcej elementów niż niezbędne szafy, lady i ekspozytory. Każdy lokal handlowy musi spełniać warunki opisane przez zasady BHP, a w przypadku sklepów spożywczych konieczne jest przestrzeganie restrykcyjnych przepisów sanepidu. Zatem otwierając swój biznes musisz pamiętać np. o odpowiednim oświetleniu sklepowym czy urządzeniach do przechowywania produktów wrażliwych.
Obowiązki właściciela sklepu
Przepisy polskiego prawa pracy nakładają na pracodawców jasne wymagania odnośnie tego, jakie warunki muszą być zapewnione zatrudnianym osobom. Należy jednak pamiętać, że przepisy te dotyczą wyłącznie kwestii najistotniejszych dla zdrowia i bezpieczeństwa pracowników, często pomijając ważne zagadnienie, jakim jest ich komfort. Przedsiębiorcy działający w branży spożywczej muszą pamiętać nie tylko o swoich pracownikach, ale także szczególnie dbać o jakość produktów oferowanych klientom. Obowiązują tu więc rygorystyczne przepisy odnośnie przechowywania żywności, które wymuszają na właścicielach sklepów inwestowanie np. w urządzenia chłodnicze i mroźnicze.Czy warto montować klimatyzację w sklepie?
Jak wspomnieliśmy wcześniej, prawo dba o pracowników i klientów sektora handlowego wyłącznie w podstawowym zakresie, troszcząc się przede wszystkim o ich bezpieczeństwo, zaś nie o wygodę. Dlatego montaż klimatyzacji w sklepie nie jest obowiązkiem właściciela, jednak z pewnością taka inwestycja się opłaca. To prawda, że instalacja systemu klimatyzacji wiąże się z inwestycją i będzie wymagała prac eksploatacyjnych w czasie użytkowania. Jednak wbrew pozorom te koszty zwrócą się nie tylko w formie zadowolenia zespołu pracowniczego. W jaki sposób? Po pierwsze, w upalne letnie dni sprawna klimatyzacja będzie na dłużej zatrzymywać klientów w sklepie. Polacy nie są przyzwyczajeni do tropikalnych temperatur, jakie odnotowujemy w wakacje w ostatnich latach. Zwłaszcza w miastach coraz więcej osób decyduje się szukać schronienia przed lejącym się z nieba żarem właśnie w klimatyzowanych sklepach i galeriach handlowych. A spędzając tu czas, klienci oczywiście kupują, zwiększając obroty i zyski sklepów.Po drugie, wydajna klimatyzacja, która w przeciwieństwie do wiatraków chłodzi powietrze w całym pomieszczeniu, pozwala wydłużyć przydatność owoców i warzyw przechowywanych nie w lodówkach, ale na wyspach warzywniczych. Zatem dla właściciela sklepu oznacza to mniejsze straty produktowe – zauważa nasz rozmówca z firmy Iglootechnika.Jeśli więc komfort pracowników zatrudnionych w sklepie nie zawsze jest argumentem wystarczającym do inwestycji w klimatyzację, z pewnością będzie nim realna szansa zysku, jaką daje to rozwiązanie.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana