Artykuł sponsorowany

Montaż klimatyzacji w sklepie - dlaczego to się opłaca?

Montaż klimatyzacji w sklepie - dlaczego to się opłaca?

Na wyposażenie sklepu składa się znacznie więcej elementów niż niezbędne szafy, lady i ekspozytory. Każdy lokal handlowy musi spełniać warunki opisane przez zasady BHP, a w przypadku sklepów spożywczych konieczne jest przestrzeganie restrykcyjnych przepisów sanepidu. Zatem otwierając swój biznes musisz pamiętać np. o odpowiednim oświetleniu sklepowym czy urządzeniach do przechowywania produktów wrażliwych.

Obowiązki właściciela sklepu

Przepisy polskiego prawa pracy nakładają na pracodawców jasne wymagania odnośnie tego, jakie warunki muszą być zapewnione zatrudnianym osobom. Należy jednak pamiętać, że przepisy te dotyczą wyłącznie kwestii najistotniejszych dla zdrowia i bezpieczeństwa pracowników, często pomijając ważne zagadnienie, jakim jest ich komfort. Przedsiębiorcy działający w branży spożywczej muszą pamiętać nie tylko o swoich pracownikach, ale także szczególnie dbać o jakość produktów oferowanych klientom. Obowiązują tu więc rygorystyczne przepisy odnośnie przechowywania żywności, które wymuszają na właścicielach sklepów inwestowanie np. w urządzenia chłodnicze i mroźnicze.

Czy warto montować klimatyzację w sklepie?

Jak wspomnieliśmy wcześniej, prawo dba o pracowników i klientów sektora handlowego wyłącznie w podstawowym zakresie, troszcząc się przede wszystkim o ich bezpieczeństwo, zaś nie o wygodę. Dlatego montaż klimatyzacji w sklepie nie jest obowiązkiem właściciela, jednak z pewnością taka inwestycja się opłaca. To prawda, że instalacja systemu klimatyzacji wiąże się z inwestycją i będzie wymagała prac eksploatacyjnych w czasie użytkowania. Jednak wbrew pozorom te koszty zwrócą się nie tylko w formie zadowolenia zespołu pracowniczego. W jaki sposób? Po pierwsze, w upalne letnie dni sprawna klimatyzacja będzie na dłużej zatrzymywać klientów w sklepie. Polacy nie są przyzwyczajeni do tropikalnych temperatur, jakie odnotowujemy w wakacje w ostatnich latach. Zwłaszcza w miastach coraz więcej osób decyduje się szukać schronienia przed lejącym się z nieba żarem właśnie w klimatyzowanych sklepach i galeriach handlowych. A spędzając tu czas, klienci oczywiście kupują, zwiększając obroty i zyski sklepów.
Po drugie, wydajna klimatyzacja, która w przeciwieństwie do wiatraków chłodzi powietrze w całym pomieszczeniu, pozwala wydłużyć przydatność owoców i warzyw przechowywanych nie w lodówkach, ale na wyspach warzywniczych. Zatem dla właściciela sklepu oznacza to mniejsze straty produktowe – zauważa nasz rozmówca z firmy Iglootechnika.
Jeśli więc komfort pracowników zatrudnionych w sklepie nie zawsze jest argumentem wystarczającym do inwestycji w klimatyzację, z pewnością będzie nim realna szansa zysku, jaką daje to rozwiązanie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.