Artykuł sponsorowany

Jak działają drukarki kodów kreskowych?

Jak działają drukarki kodów kreskowych?

Drukarka kodów kreskowych pozwala szybko, estetycznie i czytelnie oznaczyć dowolny asortyment. Etykiety z kodami kreskowymi usprawniają obrót towarem na każdym etapie – od produkcji i magazynowania, po sprzedaż. Stoisz przed wyborem modelu drukarki kodów kreskowych i zastanawiasz się, jak one działają? A może chciałbyś wiedzieć, na co konkretnie zwrócić uwagę, przed ostateczną decyzją? Odpowiemy na te pytania.

Ekspert z CF Sklep:

Urządzenia do drukowania etykiet pozwalają drukować kody kreskowe, grafiki, oznakowania i umieszczać je następnie na dowolnym produkcie. Posiadanie jej w swoim sklepie znacznie ułatwia  obrót towarem, a także pozwala  przedsiębiorcom korzystnie się wyróżnić na tle konkurencji. Do wyboru jest tak wiele modeli drukarek kodów kreskowych różnych producentów, że łatwo znaleźć coś dla siebie.

Drukarki kodów kreskowych

Kod paskowy, powszechnie nazywany kodem kreskowym jest graficzną reprezentacją informacji zawartej w kombinacji ciemnych i jasnych pasków. Informacja zakodowana paskowo przeznaczona jest do odczytania przez urządzenie elektroniczne – czytnik kodów kreskowych. Drukarka etykiet pozwala w estetyczny, czytelny i wyróżniający się sposób oznaczyć towar, zachować porządek w magazynie czy na sklepowych półkach oraz usprawnić pracę kasjerów.

Urządzenie do drukowania etykiet drukuje nie tylko kody paskowe, ale też grafiki, symbole, logo – zgodnie z Twoim projektem. Jak to działa? Do drukarek dołączany jest program do edycji etykiet, to za jego pomocą możesz zmieniać detale projektu, dostosowywać go do swoich potrzeb.

Rodzaje urządzeń do drukowania etykiet

Wyróżniamy dwa rodzaje drukarek kodów kreskowych – termotransferowe i termiczne. Każda daje inne możliwości.

  • Drukarka termotransferowa – drukuje na papierze naklejkowym przy użyciu barwiącą taśmę żywiczną, woskową lub żywiczo-woskową. Z tą drukarką stworzysz etykietę w dowolnych barwach w bardzo wysokiej jakości.
  • Drukarka termiczna – wykorzystuje do wydruku specjalny papier termiczny, który ciemnieje pod wpływem ciepła.

Wymienione drukarki kodów kreskowych różnią się między sobą możliwościami, dając różne korzyści  – jedna pozwala w niemal nieograniczony sposób kreować nadruki, druga natomiast nie wymaga zakupu taśmy, tonera czy tuszu i pozwala oszczędzić.

Na co zwrócić uwagę, przed zakupem drukarki kodów kreskowych?

Przede wszystkim musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, ile etykiet będziesz drukować w ciągu miesiąca. Do wyboru masz drukarki biurkowe, półprzemysłowe i przemysłowe. Kolejno – pierwsza służy do mniej licznych wydruków – do 15-20 tysięcy. Druga drukarka – półprzemysłowa – jeśli celujesz w liczbę 50-60 tys. wydrukowanych etykiet. Natomiast jeśli Twoje potrzeby zaspokaja drukarka, która sprosta wydrukowi ponad 60 tys. kodów – jedynie drukarka przemysłowa Cię usatysfakcjonuje.

Polecanymi producentami drukarek etykiet są: Zebra, Argox, Citizen i Godex. Szeroki wybór urządzeń drukujących tych producentów sprawia, że bez problemów znajdziesz drukarkę w dobrym stosunku ceny do jakości, a wiadomo, że optymalizacja kosztów to jeden z kluczy do sukcesu w biznesie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.