Artykuł sponsorowany

Jak drukować ulotki by nie przepłacić?

Jak drukować ulotki by nie przepłacić?

Planujesz druk ulotek i nie wiesz, jakiego usługodawcę wybrać? Pomożemy Ci w wyborze, podpowiadając, na co zwracać największą uwagę. Przede wszystkim zastanów się nad tym, jakie jest Twoje rzeczywiste zapotrzebowanie ilościowe. Cena stu i pięciuset sztuk może się od siebie znacznie różnić, zwłaszcza jeśli wybierze się niewłaściwą technikę druku. Co zatem zrobić, by nie przepłacić?

Najpierw rozmowa i wycena

Dobrze jest porównać ze sobą oferty różnych firm. Tylko wówczas masz szansę wybrać najbardziej dogodne rozwiązanie w atrakcyjnej cenie. Przed złożeniem zamówienia skontaktuj się więc bezpośrednio (mailowo lub telefonicznie) z danym punktem i poproś
o szczegółową wycenę na konkretną ilość drukowanych według danej metody ulotek.

Zestawienie ze sobą ofert kilku konkurencyjnych firm to dobry pomysł, ale pamiętaj o tym, że nie warto patrzyć wyłącznie na cenę. Liczą się również inne kwestie.

Zaufany usługodawca to podstawa

Pamiętaj o tym, że wybór odpowiedniej firmy to już połowa sukcesu. Jeśli zależy Ci na jakości świadczonej usługi, powinieneś zwrócić uwagę na to, czy zleceniobiorca jest podmiotem godnym zaufania.

Jak to zweryfikować? Duże znaczenie mają łatwość kontaktu, obsługa klienta oraz rekomendacje dotychczasowych klientów (opinie w sieci itd.). Istotny będzie również orientacyjny czas realizacji druku. Im dłuższy – tym bardziej można zakładać, że usługodawca „coś kręci”, a przynajmniej, że podchodzi do powierzonych obowiązków w sposób mało profesjonalny.

Na co jeszcze zwracać uwagę?

Zorientuj się w tym, jakie techniki druku oferuje dane przedsiębiorstwo. Ma to niebagatelne znaczenie w kontekście końcowego rozliczenia, szczególnie jeśli w grę wchodzi wielkonakładowy druk ulotek.

Zalety druku offsetowego

Jedną z bardziej rekomendowanych metod druku ulotek jest offset. Oferuje ją m.in. Pracownia Sitodruku Tomex z Bielska-Białej. Na czym to polega? Mówiąc językiem fachowym, jest to odmiana druku płaskiego, w której obraz przenosi się – za pośrednictwem pokrytego obciągiem cylindra pośredniego – z płaskiej formy drukowej na podłoże drukowe.  

Dla klientów liczy się jednak przede wszystkim to, że jest to sposób bardzo opłacalny, zwłaszcza w przypadku, gdy trzeba wydrukować wiele arkuszy. Im większy nakład się zamawia, tym wyższa atrakcyjność ceny za wydruk.

Inną istotną zaletą druku offsetowego jest to, że zapewnia on wyśmienity efekt w zakresie estetyki oraz jakości. Co więcej drukowanie tą techniką można wykonywać nie tylko na papierze, ale także na innych powierzchniach, np. na tekturze, plastiku czy folii.

Określenie rzeczywistego zapotrzebowania

Warto zastanowić się, ile rzeczywiście ulotek będziesz potrzebować. Jednym z najczęstszym problemów jest klientów jest niewłaściwe określenie ilości.

Z reguły drukuje się za mało. Tymczasem zasada jest prosta – jeśli ulotki mają charakter uniwersalny (tzn. nie są tworzone tylko z okazji jednego wydarzenia), to lepiej, by trochę ich zostało niż, by miało ich zabraknąć. „Dodrukowywanie” niewielkich ilości to najgorsza i najmniej opłacalna opcja.  

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.