Metody walki z nadmiernym hałasem w biurze
Hałas na pewno nie pomaga w pracy. Szczególnie dobrze znają ten problem osoby pracujące w pomieszczeniach typu open space, gdzie o słodkiej ciszy można tylko pomarzyć. Co więc zrobić, żeby wyciszyć biuro i umożliwić pracownikom skupienie się na pracy?
Jak walczyć z hałasem w biurze?
Problem hałasu w pracy na pewno nie jest tematem wydumanym, zwłaszcza, że ponad 1/3 osób pracuje w biurach typu open space. Przeciwnicy open space’ów twierdzą, że nie ma tam mowy o ciszy ani atmosferze skupienia. Co można zrobić by zapanować nad biurowym hałasem? Pierwszym dość prostym, a zarazem skutecznym rozwiązaniem jest stworzenie regulaminu pracy w biurze. Należy przypomnieć pracownikom, że praca nie jest odpowiednim miejscem na prywatne rozmowy i zachęcić ich, żeby głośnym zachowaniem nie przeszkadzali swoim kolegom. Po drugie warto pracownikom zapewnić słuchawki, żeby w razie potrzeby mogli się odseparować od otaczającego ich zgiełku. Oczywiście, nie należy działać tylko po przez same zakazy. Czasem wystarczy po prostu stworzyć wydzielone strefy, gdzie pracownicy będą mogli swobodnie porozmawiać nie przeszkadzając innym. Warto też zaplanować specjalne, wyciszone pomieszczenie do rozmów telefonicznych. Niezbędne jest też zapewnienie wystarczającej ilości sal konferencyjnych i pomieszczeń spotkań. Jakbyśmy się nie starali zapewnić ciszę w biurze, pewne rodzaje pracy po prostu wymagają rozmów i wymiany informacji pomiędzy pracownikami, dlatego, jeśli nie możemy uniknąć hałasu w miejscu pracy to warto stworzyć specjalne pomieszczenia cichej pracy.Inne rozwiązania
Można usunąć źródło hałasu albo po prostu spróbować je wyciszyć. Do wyciszania mogą posłużyć specjalne meble albo inne rozwiązania, takie jak: podwieszany sufit, wykładziny albo panele wyciszające, podniesienie podłogi. W niektórych biurach (call center) montuje się również specjalne boksy dla pracowników, z wysokimi ściankami, które izolują ich od hałasu. Skutecznym rozwiązaniem jest także montaż izolujących akustycznie ścianek działowych. Najlepiej myśleć o walce z hałasem już na etapie projektowania tzw. space planu (planu biura), dzięki temu uda nam się stworzyć przyjazne miejsce pracy i zagwarantować pracownikom odpowiednie warunki do wykonywania ich zadań. W planowaniu cichego i ergonomicznego biura pomogą nam specjalistyczne firmy, takie jak np. Interbiuro z Warszawy.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana