Jak wybrać dobrą szkołę językową dla dziecka?
Nauka języka obcego jest w dzisiejszych czasach niezbędna. Zwiększa kompetencje dziecka, ułatwia mu poznawanie innych kultur, nawiązywanie znajomości. Poza rozwojem jest też inwestycją na przyszłość, ułatwiającą funkcjonowanie na rynku pracy. Nauka języka obcego w ramach zajęć szkolnych nie zawsze jest prowadzona na wystarczającym poziomie. W związku z tym warto znaleźć odpowiednią szkołę językową, która ułatwi dziecku efektywną naukę.
Co powinna oferować szkoła językowa?
Przy wyborze placówki odpowiedniej dla dziecka ważna jest oczywiście liczba oferowanych godzin oraz cena całego kursu. Warto jednak pamiętać, że nauka to inwestycja w przyszłość. Lepiej więc większą uwagę poświęcić raczej temu, co otrzymamy niż wielkości nakładów, które musimy ponieść. Dla wielu osób bardziej istotne będzie też, w jaki sposób szkoła językowa dla dziecka będzie organizowała zajęcia. Ma to duże znaczenie ze względu na to, że rodzice muszą sobie zarezerwować czas na przywiezienie i zabranie dziecka.
Jednymi z ważniejszych kryteriów wyboru szkoły językowej są metody, z jakich korzysta szkoła. Ważne by budziły one w dziecku naturalną ciekawość i zachęcały do poznawania języka. Dla mniejszych dzieci istotna będzie nauka w formie zabawy oraz relacje z innymi dziećmi. Dzieci nieco starsze mogą potrzebować umiejętnego budowania motywacji do działania. Pamiętajmy, że szkoła powinna uzależniać dobór metod prowadzenia zajęć do wieku i potrzeb dziecka.
Istotne jest też to, na jakiej zasadzie dzieci są przydzielane do grup. Zbyt duże różnice w poziomie opanowania języka będą działały demotywująco – bardziej zaawansowani będą się nudzić, ci mniej – mogą czuć frustrację z powodu tego, że nie wszystko rozumieją.
Przy nauce języka ważna jest też optymalna wielkość grupy. Z jednej strony nie może być ona zbyt duża, bo nauczyciel nie będzie miał dość czasu na pracę z każdym uczniem. Z drugiej za mała grupa to mniej okazji do ćwiczenia z różnymi osobami i mniej interakcji między dziećmi.
Kompetencje lektorów
Poza zasadami obowiązującymi w wybranej szkole bardzo ważne są też kompetencje lektorów, którzy prowadzą zajęcia z dziećmi. Od ich umiejętności i poziomu przygotowania zawodowego zależy w dużej mierze to, jakie efekty osiągną uczniowie.
Dobry lektor powinien mieć doświadczenie w pracy z dziećmi. Uczenie dzieci wymaga nieco innego podejścia i odpowiednich kompetencji. Lektor musi być w stanie zainteresować dzieci nauką, cały czas budować ich motywację oraz prowadzić zajęcia na tyle ciekawie, by były dla dziecka przyjemnością, na którą czeka, a nie przykrym obowiązkiem – wylicza pracownica Instytutu Języków Obcych ENTER, specjalizującego się w prowadzeniu kursów językowych dla dzieci.
Dla wielu rodziców bardzo cenną możliwością będzie szansa na rozmowę z lektorem jeszcze przed podjęciem decyzji o zapisaniu dziecka na zajęcia. Pozwoli to na lepsze zorientowanie się w jego metodach i nastawieniu do pracy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana