Artykuł sponsorowany

Odczytywanie i dekodowanie kodów kreskowych

Odczytywanie i dekodowanie kodów kreskowych

Kod kreskowy to zakodowana informacja o produkcie. Dzięki systemowi białych i czarnych kresek o różnej grubości można przekazać wiele danych, potrzebnych w identyfikacji rzeczy. Klientowi mówi niewiele – ot grafika, dzięki której kasjerka może wycenić zakupy. Jako właściciel sklepu zdajesz sobie jednak sprawę, jak przydatny jest ten pasek. Poznaj więc urządzenia, które odczytują i dekodują kody kreskowe.

Charakterystyka kodów kreskowych

Kod kreskowy przekazuje informacje na temat ceny, nazwy, zawartości, pochodzenia, produkcji i transportu. Istnieje wiele standardów przekazywania treści w tej postaci. Wśród nich znajdują się:

  • jednowymiarowy kod, np. popularny EAN-8,
  • dwuwymiarowy kod, np. QR.

Na świecie istnieje wiele rodzajów kodów. Każdy kraj ma przypisany swój zakres liczbowy. To pozwala na identyfikację pochodzenia produktów. Na przykład kod produktu pochodzącego z Polski rozpoczyna się od liczby 59.

Odczytywanie kodów kreskowych

Nad tworzeniem nowych kodów kreskowych czuwa szereg standardów, w tym GS1. W regulacjach prawnych również znajdują się obostrzenia odnośnie do kodowania produktów.

Zaszyfrowana informacja musi być zgłoszona i zaakceptowana przez urząd. Dzięki temu wprowadzana jest do ogólnego obiegu, a produkt może być sprzedawany w każdym miejscu.

Do odczytywania i dekodowania kodów kreskowych służy kilka typów urządzeń:

Istnieje także szereg aplikacji na telefon, które są w stanie odkodować zawarte informacje w szyfrze. Jednak takie rozwiązanie nie sprawdza się w przemyśle i transporcie.

Czytniki kodów kreskowych

Jak przekonuje ekspert firmy 3XL System - Profesjonalny czytnik kodów kreskowych usprawnia obsługę handlową i serwisową. Jest niezbędnym urządzeniem do prawidłowego prowadzenia transakcji handlowych – tak w hurcie, jak i w detalu.

Stojąc przed wyborem profesjonalnego urządzenia, masz do wyboru czytniki:

  • ręczne,
  • prezentacyjne,
  • przemysłowe,
  • laserowe jednoliniowe,
  • laserowe wieloliniowe.

Proponowane rozwiązania różnią się między sobą funkcjonalnością oraz zasięgiem działania.

Ręczne czytniki kodów sprawdzą się w sytuacjach, kiedy dostęp do kodu jest utrudniony.

Prezentacyjny czujnik idealnie spisze się na małych ladach sklepowych. W trudnych warunkach swoją rolę świetnie spełni czytnik przemysłowy. Jednoliniowe laserowe urządzenia wymagają precyzji podczas skanowania kodu, niemniej laser charakteryzuje się dużą dokładnością. W dużych placówkach sprawdzi się skaner laserowy wieloliniowy, który ma wiele linii skanujących. Dzięki temu jest w stanie odczytać kod umieszczony w polu laserowym bez konieczności kierowania kodu w stronę wiązki.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.