Artykuł sponsorowany

Zastosowanie i metody drukowania etykiet

Zastosowanie i metody drukowania etykiet

Do druku etykiet wykorzystuje się dwie metody – termiczną oraz termotransferową. W pierwszej stosuje się specjalne etykiety papierowe, a w drugiej kalkę barwiącą, odpowiednią do zastosowanych etykiet. W poniższym artykule dokładniej charakteryzujemy oba rozwiązania oraz przyglądamy się, gdzie zastosowanie ma drukowanie etykiet – serdecznie zapraszamy do lektury.

Jakie są metody drukowania etykiet?

W całym kraju znajduje się mnóstwo drukarni, które oferują specjalistyczne usługi, jakimi są m.in. usługi drukowania etykiet. Wykorzystuje się w nich dwie metody. W termicznej wydruk uzyskuje się dzięki kontaktowi specjalnego papieru termicznego z głowicą drukującą, co powoduje zmianę koloru papieru na czarny. Wydruk na papierze termicznym jest przeznaczony do użytku wewnątrz pomieszczeń, np. do oznaczania dokumentacji. Jest to spowodowane jego wrażliwością na temperaturę oraz promienie słoneczne. Użyteczność etykiet drukowanych na papierze termicznym wynosi ok. 12 miesięcy. Przy metodzie termotransferowej oprócz zwykłego papieru wykorzystuje się kalkę termotransferową, która w kontakcie z głowicą pozostawia na etykiecie barwnik. Najczęściej stosowana jest kalka woskowa, ale można skorzystać również z kalki woskowo-żywicznej, która charakteryzuje się trwalszym nadrukiem niż w przypadku ekonomicznej kalki woskowej, a także kalki żywicznej zapewniającej wydruk najbardziej wytrzymały na ścieranie i warunki środowiskowe.

Gdzie wykorzystuje się etykiety?

Etykiety mają bardzo szerokie zastosowanie. W logistyce i transporcie są wykorzystywane do znakowania palet i paczek z towarem, do oznaczenia ciągów komunikacyjnych oraz elementów wielkogabarytowych składowanych na zewnątrz. Etykiety przydają się także do identyfikacji modeli i numerów seryjnych urządzeń elektronicznych i AGD, zadruku termotransferowego zmiennych informacji, oznakowania środków trwałych i plomb gwarancyjnych, a w branży motoryzacyjnej m.in. do etykietowania detali w miejscach narażonych na smary i chemikalia.
W przemyśle farmaceutycznym etykietuje się nie tylko farmaceutyki, ale również szklane opakowania, probówki, fiolki i strzykawki, a w spożywczym stosuje się najczęściej papierowe etykiety samoprzylepne służące do oznaczeń opakowań i produktów. W przemyśle tekstylnym natomiast można spotkać etykiety drukowane metodą termotransferową zapewniającą trwałość nadruku, odporność na pranie, prasowanie, detergenty i środki chemiczne – wymienia specjalistka ds. marketingu z Drukarni Fortis M. Borowy sp.j. z Zielonej Góry.
Ze względu na swoje właściwości, głównie odporność na zmienne warunki atmosferyczne, technika ta pozwala również na wydruk etykiet wykorzystywanych w branży budowlanej, gdzie służą m.in. do oznaczania opakowań materiałów wykończeniowych i izolacyjnych, elementów jednostkowych (okna, drzwi itp.) oraz materiałów budowlanych – pustaków, dachówek czy kostki brukowej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.