Artykuł sponsorowany

Zasady leasingu samochodów osobowych. Co warto wiedzieć?

Zasady leasingu samochodów osobowych. Co warto wiedzieć?

Leasing samochodowy jest chyba najpopularniejszą formą zdobycia finansów na kupno firmowego auta. Zdecydowana większość przedsiębiorców w ten sposób nabywa pojazdy, natomiast mało kto zaciąga na ten cel typowy kredyt bankowy. Dlaczego forma leasingu jest aż taka popularna wśród podmiotów prowadzących działalność? Na czym polega leasing i jakie są jego rodzaje?

Co to jest leasing samochodowy?

Leasing jest tak zwaną „umową nazwaną”. Polega ona na użytkowaniu danego przedmiotu, w tym wypadku samochodu, przez leasingobiorcę w ciągu określonego czasu i przy przestrzeganiu ustalonych warunków. W przypadku aut jej przedmiotem jest każdy ich rodzaj, zarówno osobowe, jak i ciężarowe. Leasingobiorcą może być przedsiębiorstwo, ale również w pewnych przypadkach osoba prywatna.

Usługi leasingu świadczą firmy takie, jak EFL, które nazywane są leasingodawcami. Każda z nich zazwyczaj zajmuje się innym rodzajem towaru, którego leasing udostępnia klientom.

Jakie są rodzaje leasingu samochodowego?

Leasing może być operacyjny lub finansowy. Ten pierwszy polega na tym, że leasingowane auto jest własnością leasingodawcy. To on odpisuje koszty amortyzacyjne. Natomiast leasing finansowy oznacza, że samochód należy formalnie do leasingobiorcy. Wtedy właściciel firmy rozlicza koszty przychodu w inny sposób. Może odpisać koszty amortyzacji, jak też odsetki przy poszczególnych ratach. Natomiast w przypadku leasingu operacyjnego odpisuje sumę początkowej wpłaty i każdą z comiesięcznych rat.

Różnice występują również w przepisach dotyczących płatności podatku VAT. W niektórych przypadkach, zwłaszcza gdy jest to początek działalności, leasing operacyjny będzie korzystniejszy.

Dlaczego leasing jest ceniony przez przedsiębiorców?

Jeżeli zapytać jakiegokolwiek właściciela firmy o leasing samochodowy, to wszyscy wskazują na główną zaletę, czyli brak zaangażowania środków własnych. Ponadto każdą ratę można potraktować jako koszt prowadzenia działalności. Przedsiębiorca również łatwiej dostaje inny kredyt, bo leasingowany samochód nie jest środkiem trwałym, więc jego obecność nie wpływa na zdolność kredytową. Ponadto leasingodawca nie sprawdza zdolności swojego klienta. Auto w leasing dostaje firma, która nie ma zysków, a nawet może mieć straty.

Jak wybrać dobrą firmę leasingową?

Wybierając firmę leasingową, można brać pod uwagę naprawdę sporo ofert. Najczęściej porównuje się warunki umowy leasingowej. Można też negocjować, co jest łatwe, bo konkurencja jest spora i wspomniane firmy raczej starają się o klientów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.