Artykuł sponsorowany

Zakup czy wynajem „dostawczaka” – co się bardziej opłaca?

Zakup czy wynajem „dostawczaka” – co się bardziej opłaca?

Samochód dostawczy to pojazd niezbędny w wielu przedsiębiorstwach, które często zajmują się zupełnie różną działalnością. Pozwala on na dowożenie towarów do klientów lub transportowanie konkretnych bezpośrednio do firmy. Nie wszystkich stać jednak na zakup kilku samochodów dostawczych. Wówczas z pomocą przychodzi opcja wynajmu. Czy jest ona bardziej opłacalna niż zainwestowanie we własne pojazdy?

Koszty wynajmu i zakupu samochodu dostawczego

Koszt zakupu nowego samochodu dostawczego trzeba liczyć w dziesiątkach tysięcy złotych. Nie inaczej jest w przypadku modeli używanych, które są nieco tańsze, ale ich cena zwykle nie schodzi poniżej 30 000 zł. Do takich wydatków dochodzi także obowiązek ubezpieczenia, realizowania przeglądów i potencjalnych napraw. Na właścicielu spoczywa także ryzyko kradzieży, uszkodzenia i wielu innych zdarzeń, które mogą znacznie zwiększyć ostateczny koszt zakupu i utrzymania pojazdu dostawczego.

Cena wynajmu samochodów tego typu waha się w granicach 100-200 zł za dobę w zależności od liczby dni. Jeśli potrzebujesz pojazdu jedynie raz na jakiś czas, wypożyczenie konkretnego egzemplarza jest wyraźnie bardziej opłacalne. Zdarza się również, że niektóre firmy zajmujące się wynajmem samochodów dostawczych oferują możliwość zawarcia umowy długoterminowej.

Wynajęte pojazdy bardzo często podlegają specjalnemu ubezpieczeniu, które pozwala na bezpłatne naprawienie wszelkich usterek. Po stronie kierowcy zostaje zatem jedynie koszt wypożyczenia auta oraz tankowanie. O szczegółach usług, jakie obejmuje cena wynajmu, należy dowiadywać się bezpośrednio w wypożyczalniach, takich jak J&P Max w Łodzi.

Dla kogo wynajęty samochód jest lepszym rozwiązaniem?

Wynajem samochodu dostawczego to doskonała opcja dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z działalnością gospodarczą i nie stać ich na zakup nowego pojazdu. Na pierwszy rzut oka koszt kilkuset złotych miesięcznie może stanowić problem i w przeliczeniu wydawać się nieopłacalny, jednak dla wielu osób jest on bardziej osiągalny niż przeznaczenie kilkudziesięciu tysięcy na własne auto.

Wynajem samochodu dostawczego to dobra opcja również dla osób, które realizują przeprowadzkę. Przewiezienie mebli i innych przedmiotów tego typu wymaga dysponowania dużym autem. Wypożyczenie pojazdu na kilka godzin kosztuje zwykle od 30 do maksymalnie 100 zł.

Wynajem aut dostawczych sprawdzi się również w firmach, które korzystają z takich pojazdów zaledwie przez kilka dni w miesiącu. Wówczas kupowanie i utrzymywanie własnego samochodu nie jest zbyt opłacalne, czego nie można powiedzieć o opcji jego wypożyczenia.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.