Serwis sprzętu elektronicznego – jakiej firmie zaufać?
Urządzenia elektroniczne są stałym elementem otoczenia. Korzystamy z nich w pracy, domu i na ulicy, w środkach komunikacji miejskiej i samochodach, w celach rozrywkowych i do pozyskiwania informacji. Kiedy ulegną uszkodzeniu, pojawia się problem z ich naprawą. Przywrócenie sprawności skomplikowanemu sprzętowi wymaga nie tylko wiedzy, ale również wprawnej ręki. Jak wybrać serwis, który zagwarantuje skuteczną naprawę?
Specjalizacja i zakres usług
Osoby, które po raz pierwszy oddają sprzęt elektroniczny do naprawy, stają przed sporym dylematem. Brak wcześniejszych doświadczeń sprawia, że zazwyczaj zaglądają do Internetu i wybierają pierwszą firmę, która znajduje się w miarę blisko i oferuje wspomniane usługi. Niestety, specyfiką tej branży jest konieczność zmierzenia się z wyzwaniami, które wielu serwisantów pomija, idąc na tzw. łatwiznę. Standardem jest, że po wstępnej diagnostyce laptopa czy komputera klient otrzymuje informację o konieczności wymiany płyty głównej czy karty graficznej. Często jednak kosztowny zakup nowego podzespołu jest zbędny. Dobry serwis urządzeń elektronicznych zatrudnia pracowników, którzy znają się na lutowaniu obwodów czy reballingu grafiki. Pozwala to wykonać naprawę w cenie kilkudziesięciu złotych i zaoszczędzić zakupu elementu, który kosztuje dziesięć razy więcej. W takim ujęciu za dobry serwis można uznać ten, w którym lista usług obejmuje kilkadziesiąt pozycji, począwszy od czyszczenia i konserwacji, po zaawansowane naprawy układów scalonych. Dużym atutem będzie też oferta serwisu oprogramowania, w tym jego naprawy zdalne.
Doświadczenie i kwalifikacje
Na rynku usługowym można spotkać firmy serwisowe, które działają od kilkudziesięciu lat oraz takie o bardzo krótkim stażu. Chociaż w większości sytuacji doświadczenie jest ważnym czynnikiem, wskazującym na jakość wykonywanych napraw, w przypadku elektroniki należy podchodzić do niego z dystansem. Jest to przecież młoda dziedzina, zwłaszcza w odniesieniu do technologii informatycznych i z pewnością bardziej pociąga ludzi przed 30-tym rokiem życia. Dlatego obecność młodych pracowników nie musi być wadą serwisu. Ważnym elementem są ich kwalifikacje. Ukończenie studiów informatycznych czy inżynierskich stanowi potwierdzenie, że serwisant wie, z czym na do czynienia. Można wówczas liczyć na to, że nie wykona naprawy „sposobem”, ale zastosuje techniki i narzędzia, które zapewnią najlepszy efekt. Dziedzina IT wciąż ewoluuje, dlatego firmy takie jak Biuro Usług Informatycznych stawiają na rozwijanie kompetencji swoich serwisantów poprzez regularny udział w różnych szkoleniach. Chcąc zyskać pewność, że mają oni odpowiednie kwalifikacje, wystarczy zapoznać się z uzyskanymi certyfikatami.
Opinie klientów
Wśród użytkowników komputerów stacjonarnych, laptopów i innych urządzeń elektronicznych panuje przekonanie, że najlepszy serwis to taki, który polecił znajomy. Jest w tym oczywiście sporo prawdy, jednak często zdarza się tak, że jedna wykonana solidnie naprawa nie gwarantuje innej, równie udanej. Serwisy elektroniki przypominają warsztaty samochodowe – dopiero Twój osobisty mechanik (tudzież serwisant komputerowy) zagwarantuje skuteczną i tanią naprawę. Można również zyskać pewność, że laptop nie zostanie źle złożony czy podczas naprawy płyty głównej pracownik nie uszkodzi taśmy lub klawiatury. Warto jednak zajrzeć do Internetu i poszukać na forach opinii o zrealizowanych pracach. Im więcej jest tych pozytywnych, tym większe prawdopodobieństwo, że jest to dobra i sprawdzona firma.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana