Artykuł sponsorowany

Przyczyny awarii przekładni kierowniczych

Przyczyny awarii przekładni kierowniczych

Sprawny układ kierowniczy w aucie to komfort jazdy a przede wszystkim bezpieczeństwo. Jednak najczęściej zużywają się elementy przekładni kierowniczej. Wpływa na to poruszanie się po nierównej powierzchni, kręcenia kołami w miejscu lub montowanie zbyt szerokich felg. Niektóre te fakty można świadomie wyeliminować, jednak wydaje się, że usterki układu kierowniczego są nieuniknione. Na pewno wpływa na to zwykłe używanie i czas.

Najczęściej zauważane objawy nieprawidłowo pracującego układu kierowniczego

Każda nieprawidłowość w układzie kierowniczym zazwyczaj świadczy o zaistniałej usterce, która może przerodzić się w poważną awarię. Obserwują na przykład luzy na poszczególnych kołach, można wysnuć teorię, że końcówki drążków kierowniczych są zużyte. Problem może również leżeć w usterce koła zębatego w przekładni albo w nieprawidłowości w okolicy przegubu dolnego wahacza.

Źle działająca przekładnia i dodatkowo uszkodzona pompa wspomagania mogą dawać efekty w postaci trudności w poruszaniu kierownicą. Ten sam symptom może być efektem przypadku, gdy geometria kół jest źle ustawiona.

O innych oznakach problemów związanych z nieprawidłowym działaniem przekładni kierowniczej, mówi ekspert z firmy Warsztat Mechaniczny Podleśny, która zajmuje się naprawą układów kierowniczych w pojazdach: – Jednym ze znaczących objawów, świadczących o złej pracy przekładni kierowniczej, jest drganie i wibrowanie kierownicy. Może to świadczyć zarówno o zużytym przegubie wahacza, jak i też o niedokręconym kole. Natomiast ściąganie auta w bok, przy nieruchomej kierownicy to zazwyczaj uszkodzone podwozie, zła geometria kół lub zwyczajne niskie ciśnienie powietrza w oponie.

Awarie układu kierowniczego, które występują najczęściej

Dość częstą usterką, która może doprowadzić do awarii, jest zużycie końcówek układu kierowniczego. Objawia się ona charakterystycznymi stukami, dochodzącymi z okoli komory silnika. Te efekty słyszalne są podczas skręcania. Akurat ten defekt można naprawić osobiście, ale dla lepszej pewności warto udać się do profesjonalnego warsztatu – zwłaszcza że po wymianie końcówek konieczne jest sprawdzenie geometrii kół.

Innego rodzaju awaria układu kierowniczego to złe działanie przegubu krzyżakowego kolumny kierowniczej. Objawem również są stuki oraz zła precyzja kierowania. Z tym problemem jednak trzeba udać się do odpowiedniego warsztatu, gdzie dokonana zostanie wymiana wadliwego elementu. Po tej czynności również trzeba ustawić geometrię kół.

Niejednokrotnie w układzie kierowniczym może wystąpić również nieprawidłowość wyszczerbienia się zębów listwy samej przekładni. Ma to miejsce w przypadku dużych przebiegów samochodów. W tym przypadku konieczna jest całkowita wymiana tych elementów. Regeneracja nie zawsze bywa opłacalna, bo kosztuje niewiele więcej niż gotowa część.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.