Artykuł sponsorowany

Projektowanie pylonów reklamowych w praktyce. Na jakie materiały postawić?

Projektowanie pylonów reklamowych w praktyce. Na jakie materiały postawić?

Pylony reklamowe, nazywane również totemami, należą do jednych z najpopularniejszych form reklamy zewnętrznej. Ponadto lżejsze, wolnostojące modele często są wykorzystywane jako element stoisk ekspozycyjnych, szkoleniowych czy konferencyjnych. Aby zakup pylonów okazał się trafną, długofalową inwestycją, trzeba zadbać o to, by konstrukcja była solidna i wytrzymała. Jakie materiały zagwarantują taki efekt?

Z czego wykonane są ramy pylonów reklamowych?

Totemy znajdujące się przy budynkach (np. przy wjeździe na parking) przede wszystkim powinny wyróżniać się odpornością na wysokie i niskie temperatury, a także opady deszczu i śniegu. Tego typu konstrukcje muszą być mocno przymocowane do podłoża – w innym przypadku mogłyby się przewrócić i stworzyć zagrożenie dla przechodniów czy samochodów. W związku z tym szczególnie starannie trzeba wybrać materiały, z których wykonana zostanie rama. Najczęściej stelaż wysokich, masywnych pylonów składa się więc z elementów stalowych uzupełnionych o profile aluminiowe. Całość jest stabilna, a zarazem długowieczna, dzięki czemu totem reklamowy będzie z powodzeniem spełniał swoją funkcję przez wiele lat.

Pylony wewnętrzne nie potrzebują tak wytrzymałych materiałów, powinny za to być lekkie, chociaż jednocześnie nie mogą się łatwo przewracać. Konstrukcja również musi być wystarczająco solidna, by utrzymać lico oraz różnego rodzaju akcesoria, np. wieszaki, półki, a nawet dwustronne ekrany do wyświetlania zdjęć i materiałów wideo. W pylonach multimedialnych stelaże podtrzymujące dodatki, panele ekspozycyjne i ekrany są wykonane z aluminium poddanego obróbce metodą anodowania. Profile aluminiowe przygotowane w taki sposób charakteryzują się odpornością na korozję.

Lico totemów reklamowych zewnętrznych i wewnętrznych

Pod względem konstrukcyjnym rama stanowi najważniejszy element pylonów, natomiast pod względem marketingowym kluczową rolę odgrywa lico bryły. W totemach zewnętrznych najczęściej wykorzystuje się specjalne płyty kompozytowe, popularnością cieszy się również pleksi. Materiał powinien dobrze odwzorowywać kolory, ale jednocześnie musi być odporny na uszkodzenia mechaniczne, np. zarysowania.

W przypadku totemów wewnętrznych zakres wyboru materiałów jest znacznie szerszy. Oprócz najbardziej znanych materiałów, jak np. dibond albo PVC, klienci mogą zdecydować się na mniej oczywiste rozwiązania. Zwłaszcza pylony multimedialne, stanowiące wyposażenie mobilnych stoisk, warto uzupełnić o nietypowe dodatki z drewna bądź skóry. Ciekawie prezentują się też akcenty betonowe. Takie detale sprawiają, że stoisko wyróżnia się na tle konkurencji, a ponadto wygląda bardzo elegancko i nowocześnie – wyjaśnia pracownik Clever Frame, firmy działającej w branży mebli wystawienniczych.

Dla osób zastanawiających się nad zakupem pylonów najlepszym rozwiązaniem jest zaufanie w kwestii wyborów materiałów konstrukcyjnych firmie odpowiadającej za realizację zlecenia. Klienci z kolei powinni skupić się na materiałach, z których zostanie wykonane lico lub które posłużą jako uzupełnienie całej bryły o elementy przestrzenne oraz dekoracyjne.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.