Opis działania mas uszczelniających i ich metody aplikacji
Nadwozie samochodowe jest najbardziej narażone na działanie niekorzystnych warunków drogowych i czynników atmosferycznych. Z biegiem czasu połączenia karoserii mogą tracić swoją szczelność i powodując wilgoć wewnątrz kabiny, a także powodować ogniska korozyjne elementów blaszanych. Dodatkowo fabryczna warstwa ochronna może zostać naruszona podczas napraw lakierniczych, dlatego warto wtedy zdecydować się na uszczelnienie poszczególnych elementów karoserii. Na czym to polega?
Czym jest uszczelnianie nadwozia?
Nowe samochody są fabrycznie pokryte powłoką ochronną, która zabezpiecza lakier przed odpryskami i korozją. W wyniku normalnej eksploatacji warstwa ta w naturalny sposób się ściera, dlatego trzeba pamiętać o regularnym jej odświeżaniu. Dodatkowo należy zadbać także o przestrzenie łączenia blachy, którymi może przedostawać się wilgoć.
Uszczelnianie nadwozia samochodowego polega na wykorzystaniu specjalnej masy uszczelniającej – mówi specjalista ze sklepu internetowego Warsztat24. – Jej zadaniem jest zabezpieczenie antykorozyjne, wygłuszenie i doszczelnienie spoin blacharskich – dodaje. Uszczelnianie nadwozia wymaga precyzji oraz odpowiednich umiejętności, dlatego realizacja tego zadania powinna być powierzona sprawdzonemu warsztatowi mechanicznemu.
Uszczelnianie nadwozia krok po kroku
Naprawy lakiernicze składają się z wielu etapów, które mają za zadanie przywrócić karoserii pierwotny wygląd. Tak samo jest w przypadku uszczelniania nadwozia, gdzie efektem ma być dodatkowa ochrona powłok blacharskich, a jednocześnie zachowanie ich w pierwotnej formie. Nakładamy masę uszczelniającą, która po doschnięciu, może być pokrywana lakierem w kolorze karoserii. Do uszczelniania nadwozia stosuje się różne preparaty, w zależności od wybranej metody:
- masy klejąco-uszczelniające,
- masy kauczukowe,
- masy akrylowe,
- masy poliuretanowe,
- masy polimerowe
- masy oraz maty bitumiczne.
Masy nakładamy natryskowo, w postaci wałka, który możemy później dodatkowo rozprowadzić szpachelką lub za pomocą pędzla starając się precyzyjnie dotrzeć we wszystkie zakamarki. Z kolei matami bitumicznymi wygłusza się duże powierzchnie karoserii, takie jak drzwi, podłoga kabiny czy wnętrze bagażnika. Uszczelnianie nadwozia przeprowadza się głównie po naprawach lakierniczych, gdzie miejsce spoin po zagrzewaniu lub spawaniu blachy, musi być dodatkowo zabezpieczone przed korozją.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana