Artykuł sponsorowany

Odbiór samochodu z wypożyczalni. Na co zwrócić uwagę?

Odbiór samochodu z wypożyczalni. Na co zwrócić uwagę?

Wynajem samochodu z to znakomita propozycja dla osób, które nie mają własnego auta na wyłączność, a chcą spędzić kilka dni poza miastem lub planują dalszą podróż w towarzystwie rodziny i przyjaciół. Odbiór pojazdu nie powinien przysporzyć żadnych problemów klientom wypożyczalni. Przed odbiorem warto jednak zapoznać się z kilkoma ważnymi kwestiami, które pozwolą uniknąć przykrych rozczarowań wynikających z nieznajomości regulaminu konkretnej wypożyczalni.

Co warto zrobić przed zarezerwowaniem samochodu?

Przed podjęciem decyzji o rezerwacji konkretnego modelu warto zapoznać się z regulaminem wypożyczalni. To właśnie w nim znajdują się zasady wynajmu auta oraz najważniejsze informacje na temat działalności konkretnej firmy zajmującej się krótkoterminowym wynajmem samochodów. Poza postanowieniami ogólnymi regulamin zawiera również prawa i obowiązki wynajmującego oraz najemcy. Bardzo często podawana jest w nim także tabela opłat podstawowych i dodatkowych.

Co należy sprawdzić przy odbiorze auta?

Po dokładnym przeczytaniu regulaminu oraz rezerwacji auta należy udać się w miejsce wyznaczone do jego odbioru. Przekazując samochód klientowi, pracownik wypożyczalni wymaga podpisania protokołu odbioru. Przed złożeniem stosownego podpisu należy dokładnie obejrzeć wypożyczany samochód.

Jak tłumaczy nasz rozmówca, doradca klientów w firmie Abacus Car Rental, która zajmuje się wypożyczaniem samochodów na terenie całej Polski: Jeśli cokolwiek w pojeździe wzbudza wątpliwości najemcy, trzeba to zgłosić pracownikowi wypożyczalni oraz zawrzeć w protokole odbioru. Ma to na celu wyeliminowanie sytuacji, w których najemca będzie obciążony dodatkowymi kosztami wynikającymi z drobnych uszkodzeń pojazdu (rysy, zadrapania, ubytki lakieru). Jeżeli uszkodzenia te będą zgłoszone przed wypożyczeniem, o dodatkowych opłatach pobieranych w momencie zwrotu samochodu nie będzie mogło być mowy. Podpisanie protokołu jest jednoznaczne z faktem, iż najemca bierze odpowiedzialność za wszelkie szkody, nawet jeśli powstały one z winy poprzedniego użytkownika auta, a wypożyczalnia tego nie odnotowała.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

Po dokładnym zbadaniu stanu zewnętrznego auta warto zwrócić uwagę również na jego wnętrze, w tym stopień zużycia tapicerki, rysy na desce rozdzielczej lub szybie. Użytkownik samochodu w trakcie trwania umowy najmu odpowiada również za prawidłowy poziom płynów eksploatacyjnych i bieżnika w oponach, oświetlenie oraz podstawowe wyposażenie pojazdu (trójkąt ostrzegawczy, gaśnica).

Poza sporządzeniem stosownego protokołu ewentualne uszkodzenia warto także udokumentować, robiąc zdjęcia telefonem komórkowym. Będzie to dodatkowy dowód pozwalający uniknąć obciążenia za szkody powstałe bez udziału najemcy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.