Naprawa kół do samochodów ciężarowych. Dlaczego warto?
Nie każda usterka opony samochodu oznacza konieczność zakupu nowej. W wielu przypadkach oponę z powodzeniem możemy zregenerować lub naprawić. Z napraw korzystamy przede wszystkim w przypadku opon samochodów ciężarowych, czy maszyn budowlanych i rolniczych, ponieważ jest to opłacalne. Te koła wydają nam się szczególnie masywne i odporne, jednak wszystko z czasem się zużywa, a żadna opona nie jest niezniszczalna. Czasem wystarczy niezałatana dziura w jezdni, czy starcie z krawężnikiem, by uszkodzić koło. Jakie usterki możemy naprawić w profesjonalnym serwisie?
Uszkodzenia na ścianie bocznej opony
Na ścianie bocznej opony może pojawić się przecięcie, które powstaje zwykle w wyniku przyszczypnięcia opony między felgą a przeszkodą, na przykład wysokim krawężnikiem. Kawałek gumy odstaje wówczas od ścianki opony – nie zawsze oznacza to jednak koniec jej żywotności. Warto skonsultować się z serwisem i sprawdzić, czy możliwe jest doklejenie ubytku.Płytkie ubytki w oponie nie są niczym groźnym, podobnie jak wgłębienia na ścianie bocznej, które nie stanowią wady i nie zagrażają dalszemu użytkowaniu. Groźne za to mogą być wybrzuszenia na ścianie bocznej opony – mówi nam przedstawiciel Serwisu ogumienia Kuliszewski z Prudnika.Kiedy na oponie pojawi się bąbel, oznacza to, że tzw. opasanie opony zostało przecięte, czyli została uszkodzona struktura wewnętrzna opony. Opona może nadal utrzymywać ciśnienie, jednak przy większym obciążeniu może wystrzelić. Takich opon niestety nie da się już naprawić.
Uszkodzenia czoła opony
Jedna z najczęstszych usterek, z jaką do serwisu trafiają koła samochodów ciężarowych i nie tylko, to punktowe przebicie opony. Wulkanizator powinien przyjrzeć się dokładnie strefie przebicia i zdecydować, czy usterka nie jest zbyt duża i czy możliwe jest załatanie lub zakołkowanie otworu. Kolejne uszkodzenia, których możemy się pozbyć w profesjonalnym serwisie naprawy opon samochodów ciężarowych, są stricte związane z bieżnikiem. Bieżnik może się zużywać nierównomiernie, co jest często spowodowane wadliwą geometrią kół lub niewłaściwym ciśnieniem. Bieżnik może się także „ząbkować” - szybciej ściera się część klocków bieżnika od strony natarcia. Zjawisko to może występować zarówno w środkowej części bieżnika, jak i na jego krawędziach. Teoretycznie nie dyskwalifikuje to opony z eksploatacji, jednak niektóre serwisy (bardzo rzadko) oferują tzw. szorstkowanie, wyrównywanie bieżnika (co wiąże się z jego spłyceniem). Jeśli bieżnik jest już nadmiernie zużyty, warto skorzystać z serwisu naprawy opon w celu wykonania nowego bieżnika – metodą na ciepło lub na zimno, za pomocą środków chemicznych. Oferta cenowa może okazać się naprawdę wyjątkowo korzystna w stosunku do ceny zakupu nowych opon, więc warto to sprawdzić.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana