Artykuł sponsorowany

Jakie usługi może zaoferować firma ochrony sektorowi handlu detalicznego?

Jakie usługi może zaoferować firma ochrony sektorowi handlu detalicznego?

Sektor handlu detalicznego jest jednym z największych klientów firm ochrony. Chociaż nie zawsze pracownicy ochrony w galeriach handlowych lub sklepach dostrzegają wszystko gołym okiem, to zainstalowane kamery, systemy alarmowe i czujki skutecznie zapewniają monitoring placówek handlowych i zapobiegają kradzieżom. Jak w dzisiejszych czasach wygląda współpraca firm ochroniarskich z segmentem handlu detalicznego?

Mniej pracowników ochrony dzięki wzrostowi znaczenia technologii

Dawniej w każdym większym sklepie można było natknąć się na kilku pracowników ochrony, którzy kontrolowali, co dzieje się na terenie obiektu. Współcześnie ochrona fizyczna obiektów handlowych wygląda zupełnie inaczej. Działania ochrony wspierane są przez różnego rodzaju systemy wspomagające, dzięki czemu jeden pracownik może obsłużyć nawet kilka obiektów. Zaliczyć do nich można:

  • SSP – systemy sygnalizacji pożarowej,
  • CCTV – monitoring wizyjny (od ang. closed circuit television),
  • SKD – systemy kontroli dostępu,
  • SSWiN – systemy sygnalizacji włamania i napadu.

Pracownicy ochrony przechodzą odpowiednie szkolenia, które przygotowują ich do pełnienia obowiązków w różnych obiektach. Inne kompetencje są bowiem potrzebne pracownikowi ochrony dużego centrum handlowego, a inne dbającemu o bezpieczeństwo ekskluzywnego salonu.

Dokładna analiza potrzeb klienta

Przed podjęciem współpracy z klientem firma ochrony przeprowadza audyt bezpieczeństwa. Celem audytu bezpieczeństwa jest określenie, jaki system bezpieczeństwa jest potrzebny w danym obiekcie. W zakres audytu wchodzi analiza ryzyk związanych z użytkowaniem obiektu, ocena obecnego stanu bezpieczeństwa obiektu, jak również wskazanie kierunku, w jakim system zabezpieczeń powinien zostać zmodyfikowany bądź rozbudowany, by jeszcze lepiej chronił przed wskazanymi ryzykami – tłumaczy specjalista z firmy Securitas, która oferuje szeroki zakres usług ochrony dla sektora handlu detalicznego. Wykonywane cyklicznie, audyty bezpieczeństwa pozwalają usprawnić działania pracowników ochrony, a tym samym poprawić stan bezpieczeństwa obiektu.

Działania loss prevention

Jednym z najważniejszych zadań firm ochroniarskich świadczących usługi dla sektora handlu detalicznego są działania loss prevention. Mają one na celu zapobieganie powstawaniu strat w wyniku kradzieży, oszustw czy niegospodarności. Firma ochroniarska diagnozuje, jakie działania i środki prewencyjne należy zastosować. Działania loss prevention również są wspierane przez systemy wspomagające, co pozwala dostosować ich zakres do danej sytuacji. Przykładem może być zwiększenie liczby pracowników ochrony w godzinach lunchu, gdy klienci są roztargnieni bardziej niż zwykle, zostawiając cenne przedmioty na widoku, co może rozzuchwalić złodzieja. Dzięki większemu składowi osobowemu ochrony o tej porze klienci mogą czuć się bezpieczniej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.