Jakie usługi może zaoferować firma ochrony sektorowi handlu detalicznego?
Sektor handlu detalicznego jest jednym z największych klientów firm ochrony. Chociaż nie zawsze pracownicy ochrony w galeriach handlowych lub sklepach dostrzegają wszystko gołym okiem, to zainstalowane kamery, systemy alarmowe i czujki skutecznie zapewniają monitoring placówek handlowych i zapobiegają kradzieżom. Jak w dzisiejszych czasach wygląda współpraca firm ochroniarskich z segmentem handlu detalicznego?
Mniej pracowników ochrony dzięki wzrostowi znaczenia technologii
Dawniej w każdym większym sklepie można było natknąć się na kilku pracowników ochrony, którzy kontrolowali, co dzieje się na terenie obiektu. Współcześnie ochrona fizyczna obiektów handlowych wygląda zupełnie inaczej. Działania ochrony wspierane są przez różnego rodzaju systemy wspomagające, dzięki czemu jeden pracownik może obsłużyć nawet kilka obiektów. Zaliczyć do nich można:
- SSP – systemy sygnalizacji pożarowej,
- CCTV – monitoring wizyjny (od ang. closed circuit television),
- SKD – systemy kontroli dostępu,
- SSWiN – systemy sygnalizacji włamania i napadu.
Pracownicy ochrony przechodzą odpowiednie szkolenia, które przygotowują ich do pełnienia obowiązków w różnych obiektach. Inne kompetencje są bowiem potrzebne pracownikowi ochrony dużego centrum handlowego, a inne dbającemu o bezpieczeństwo ekskluzywnego salonu.
Dokładna analiza potrzeb klienta
Przed podjęciem współpracy z klientem firma ochrony przeprowadza audyt bezpieczeństwa. Celem audytu bezpieczeństwa jest określenie, jaki system bezpieczeństwa jest potrzebny w danym obiekcie. W zakres audytu wchodzi analiza ryzyk związanych z użytkowaniem obiektu, ocena obecnego stanu bezpieczeństwa obiektu, jak również wskazanie kierunku, w jakim system zabezpieczeń powinien zostać zmodyfikowany bądź rozbudowany, by jeszcze lepiej chronił przed wskazanymi ryzykami – tłumaczy specjalista z firmy Securitas, która oferuje szeroki zakres usług ochrony dla sektora handlu detalicznego. Wykonywane cyklicznie, audyty bezpieczeństwa pozwalają usprawnić działania pracowników ochrony, a tym samym poprawić stan bezpieczeństwa obiektu.
Działania loss prevention
Jednym z najważniejszych zadań firm ochroniarskich świadczących usługi dla sektora handlu detalicznego są działania loss prevention. Mają one na celu zapobieganie powstawaniu strat w wyniku kradzieży, oszustw czy niegospodarności. Firma ochroniarska diagnozuje, jakie działania i środki prewencyjne należy zastosować. Działania loss prevention również są wspierane przez systemy wspomagające, co pozwala dostosować ich zakres do danej sytuacji. Przykładem może być zwiększenie liczby pracowników ochrony w godzinach lunchu, gdy klienci są roztargnieni bardziej niż zwykle, zostawiając cenne przedmioty na widoku, co może rozzuchwalić złodzieja. Dzięki większemu składowi osobowemu ochrony o tej porze klienci mogą czuć się bezpieczniej.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana