Artykuł sponsorowany

Jakie są zalety organizowania wykładów motywacyjnych w firmie?

Jakie są zalety organizowania wykładów motywacyjnych w firmie?

Większość firm, prowadząc swoje działania, musi się zmagać z różnego typu problemami, nie tylko  zewnętrznymi, ale też wewnętrznymi. Jednym z najtrudniejszych wyzwań, jakie może spotkać firmę, jest spadek motywacji do pracy wśród jej pracowników. Brak motywacji oznacza bowiem także zmniejszenie się ich zaangażowania, co w istotny sposób wpływa też na terminową realizację powierzonych im zadań. W artykule dokładnie opisujemy ten problem i doradzamy, w jaki sposób można zwiększyć motywację u pracowników.

Jakie mogą być przyczyny spadku motywacji do pracy?

Spadek motywacji do pracy może być spowodowany wieloma czynnikami. Powszechnie uważa się, że największym winnym są panujące w miejscu pracy warunki i to, w jaki sposób pracownikom współpracuje się ze swoimi przełożonymi. Jest to oczywiście istotny czynnik, jednak niejedyny. W ostatnich latach na spadek motywacji u pracowników wpływ mają także różnego typu czynniki zewnętrzne. Najpierw pandemia, która spowodowała sporo zmian na rynku pracy, w tym często zmiany w sposobie jej świadczenia i – w związku z rozpoczęciem przez wiele osób pracy z domu – w dużym stopniu połączyła życie prywatne i zawodowe. Dodatkowo dla wielu pracowników home office jest dużo bardziej męczący niż praca biurowa i to też nie ma zbyt dobrego wpływu na ich motywację. Negatywny wpływ na motywację mają również związane z wybuchem wojny w Ukrainie poczucie lęku i zaburzenie poczucia stabilizacji, a także wysoka inflacja oraz rosnące koszty zaciągniętych kredytów.

W tak trudnych czasach wielu pracowników, zamiast skupić się na wykonywanych obowiązkach, zaczyna się zastanawiać, w jaki sposób mogliby wpłynąć na swoją sytuację finansową, żeby scalić domowy budżet. Z tego powodu sporo osób decyduje się też np. szukać nowych miejsc pracy.

Dlaczego należy szukać sposobów motywowania pracowników?

Problem z brakiem należytej motywacji do pracy u pracowników ma duży wpływ na skuteczność działania firmy. Niezaangażowany pracownik nie tylko nie poprawia osiąganych przez firmę wyników, ale jego zatrudnianie jest również dla pracodawcy dużym kosztem. Niewłaściwie zmotywowany pracownik nie wykorzystuje w trakcie wykonywania obowiązków wszystkich swoich umiejętności. Nie potrafi się też w nie w pełni zaangażować. Żeby pomóc mu powrócić na właściwą ścieżkę, należy poszukać odpowiednich metod motywacji. Na taką potrzebę wskazuje wielu specjalistów z zakresu mentoringu w biznesie. Zmotywowany pracownik charakteryzuje się po prostu znacznie większą efektywnością i potrafi znaleźć skuteczniejsze sposoby poradzenia sobie z napotykanymi w trakcie pracy problemami.

Managerowie często popełniają błąd i uważają, że brak motywacji to wyłącznie wina pracowników i oni sami powinni sobie z takim problemem poradzić. To jednak nie jest prawda. W walce z pogarszającą się u pracowników motywacją do pracy niezbędny jest też udział przełożonego i samej firmy. Prowadząc firmę lub zespół pracowników, trzeba pamiętać o tym, że istnieją dwa rodzaje motywacji do pracy:

  • motywacja zewnętrzna – czyli motywacja wynikająca z chęci otrzymania nagrody, np. podwyżki, premii lub awansu, bądź uniknięcia kary, czyli np. wiążąca się ze strachem przed utratą pracy;

  • motywacja wewnętrzna – czyli chęć robienia czegoś, co jest dla pracowników istotne i wpływa na ich dobre samopoczucie, sprawia im przyjemność i daje poczucie samorealizacji.

Pracodawcy nie zawsze mają możliwość stosowania motywacji zewnętrznej, czyli oferowania docenianym wcześniej pracownikom podwyżki czy awansu, za to mogą się postarać o zwiększenie motywacji wewnętrznej i zagwarantowanie swoim pracownikom takich warunków pracy, żeby ci odczuwali dużą satysfakcję z wykonywanych zadań.

Wykłady motywacyjne sposobem wpływania na pracowników

Dobrym sposobem poprawy motywacji u pracowników może być też skorzystanie z usług celebrity speakers, czyli mówców motywacyjnych, którzy są powszechnie znanymi osobami i w trakcie przygotowanych i prowadzonych przez siebie wykładów motywacyjnych dzielą się ze swoimi słuchaczami opracowanymi przez siebie sposobami motywowania się do dalszej pracy i osiągania zamierzonych celów. Bardzo dobrze w takiej roli sprawdzają się np. byli sportowcy, którzy po zakończeniu kariery postanowili podzielić się swoimi sposobami pracy z innymi osobami. W Polsce jedną z takich osób jest Robert Korzeniowski, 4-krotny mistrz olimpijski i 3-krotny mistrz świata w chodzie sportowym, który potrafi nawiązać bardzo dobry kontakt ze swoimi słuchaczami i może im przekazać dużo przydatnych informacji, dotyczących stawiania przed sobą odpowiednich celów zawodowych i dążenia do ich realizacji.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.