Artykuł sponsorowany

Jaką rolę w kosmetologii odgrywa diagnostyka skóry?

Jaką rolę w kosmetologii odgrywa diagnostyka skóry?

Precyzyjna ocena struktury i stanu skóry pacjenta jest jednym z kluczowych elementów pracy kosmetologa. Rozpoznanie rodzaju cery, określenie stopnia nawilżenia i natłuszczenia skóry i wreszcie odnalezienie konkretnych problemów, które przekładają się na jej ogólną kondycję oraz wygląd to etapy niezbędne do wyboru najlepszych zabiegów pielęgnacyjnych czy terapii.

Znaczenie diagnostyki w pracy z pacjentem

Rosnąca popularność gabinetów kosmetologicznych wynika z coraz większej świadomości kobiet, które poszukują najlepszych sposobów na pielęgnację swojej skóry. Klientki nie ufają już salonom kosmetycznym, które oferują standardową paletę zabiegów z wykorzystaniem identycznych kosmetyków dla każdej z nich. Szukają profesjonalnych usług i indywidualnie dobranych rozwiązań, dlatego zamiast odwiedzać osiedlowe salony piękności, wybierają konsultacje z kosmetologiem.

Diagnostyka w kosmetologii służy dwóm podstawowym celom: ustaleniu właściwego sposobu postępowania z pacjentem oraz kontroli efektów prowadzonej terapii. Badanie skóry podczas pierwszej wizyty w gabinecie dostarcza kosmetologowi niezbędnych informacji do ustalenia prawidłowego postępowania, zwiększa też jego wiarygodność w oczach pacjenta. Bardzo ważne jest, by specjalista omówił wyniki przeprowadzonych badań z pacjentem. Tylko w ten sposób może wyjaśnić celowość zalecanych zabiegów czy stosowania konkretnych kosmetyków – opowiada ekspert z firmy Eurtex.

Dokładna i łatwa diagnostyka skóry

Urządzenia do diagnozy skóry wykorzystywane przez kosmetologów wywodzą się z dermatologii. Jeszcze kilka lat temu standardem w dobrych gabinetach kosmetologicznych była obecność zestawu wielu urządzeń diagnostycznych, w tym m.in. lampy Wooda, sebumetru, korneometru, meksametru, kutometru itd. Obecnie możliwe jest wykonanie pomiarów wszystkich parametrów skóry za pomocą jednego urządzenia. Wielofunkcyjna aparatura do badania skóry ułatwia i przyspiesza procedury diagnostyczne, a jednocześnie gwarantuje uzyskanie rzetelnych wyników oraz przedstawienie ich w sposób czytelny, łatwy w interpretacji również dla pacjentów.

W nowoczesnych gabinetach kosmetologicznych badania skóry wykonuje się przy użyciu wygodnych i bezpiecznych dla pacjentów urządzeń cyfrowych. Stosowane w nich rozwiązania umożliwiają wykonanie precyzyjnych pomiarów nawilżenia, natłuszczenia i elastyczności skóry, a także obrazowanie jej struktury na ekranie komputera. Cyfrowy obraz w dużym powiększeniu ułatwia prawidłowe rozpoznanie, a także przechowywanie danych pacjenta na potrzeby kontroli postępów terapii. Nie bez znaczenia dla prestiżu gabinetu jest fakt, że wyniki badania można udostępniać pacjentom w wersji elektronicznej (zamiast lub oprócz wydruku).

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.