Jak zaprojektować dobry folder reklamowy?
Materiały drukowane są nieustannie najlepszym sposobem na zapoznanie klientów z ofertą firmy i sposobem na to, aby zachęcić ich do nabycia poszczególnych artykułów. Dlatego też tak duże znaczenie mają foldery reklamowe. Przedsiębiorca, który chce osiągnąć sukces na rynku i dotrzeć do potencjalnych klientów, powinien szczególną uwagę poświęcić ich projektowi oraz starannemu wykonaniu.
Jakie zasady obowiązują podczas projektowania folderu reklamowego?
Dobrze zaprojektowany folder reklamowy może zdziałać cuda. W związku z tym musi być wykonany tak, aby jego forma była jak najbardziej atrakcyjna dla klientów.
Podczas przeglądania folderu jego czytelnicy w pierwszej kolejności zwracają uwagę na umieszczoną w nim grafikę i znajdujące się tam ilustracje. Dlatego też wybrane do niego zdjęcia powinny być szczególnie dobrej jakości. Muszą mieć także odpowiedni układ, być opisane i przykuwać wzrok odbiorców.
Bardzo ważną kwestią jest treść, która znajdzie się w takim folderze. Oprócz informacji merytorycznych, warto umieścić tam także chwytliwe slogany i hasła odwołujące się do emocji czytelników. Taki folder reklamowy wpłynie na potencjalnych klientów i zadecyduje o ich preferencjach zakupowych.
Nie mniejsze znaczenie ma także estetyka oraz jakość wykonania folderu reklamowego. Ma on funkcję reklamową, ale jest przede wszystkim wizytówką oferty firmy. Trzeba przyjrzeć się między innymi temu, na jakim papierze zostanie on wydrukowany.
Folder reklamowy powinien być wykonany z użyciem jak najlepszej jakości papieru. Jego strony mogą być połączone ze sobą przez szycie zeszytowe lub oczkowe. Ponadto trzeba zadbać o to, aby druk był schludny, estetyczny, a kolory intensywne. W związku tym wykonanie folderu reklamowego należy powierzyć solidnej firmie – mówi ekspert z Drukarni AA Print.
Dobrze zaprojektowany folder reklamowy, czyli jaki?
Treść folderu reklamowego musi dotrzeć do jak największej liczby osób. Trzeba ją więc dokładnie opracować.
W folderze takim zdecydowanie lepiej nie używać skomplikowanego technicznego języka i specjalistycznych zwrotów. Jego treść musi być jednocześnie przystępna, zachęcająca do czytania oraz ciekawa.
Informacje w folderze reklamowym muszą być uszeregowane w odpowiedniej hierarchii. Te najważniejsze mogą być wydrukowane wytłuszczoną oraz większą czcionką. Podczas projektowania tego typu materiałów sprawdza się zasada, że mniej znaczy więcej. Przejrzysta treść, prosta czcionka z małą ilością ozdobników to klucz do tego, aby folder zainteresował szerokie grono odbiorców.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana