Artykuł sponsorowany

Jak umeblować sklep, by efektywnie wyeksponować towary?

Jak umeblować sklep, by efektywnie wyeksponować towary?

Powodzenie placówki handlowej zależy w dużej mierze od tego, czy będzie ona w stanie przyciągnąć wystarczającą liczbę klientów. Na związany z tym sukces składa się wiele czynników, jednak wśród najważniejszych poza odpowiadającą oczekiwaniom ofertą i poziomem cen znajdzie się właściwe wyeksponowanie towarów. Nie będzie to możliwe, jeśli odpowiedniej wagi nie przywiąże się do umeblowania sklepu i rozplanowania jego powierzchni.

Co wpływa na decyzje zakupowe klienta?

Większość klientów kupuje towar „oczami” niezależnie od tego, co sami sądzą o swojej racjonalności i kryteriach podejmowania decyzji. Dobre wiedzą o tym osoby zajmujące się merchandisingiem, czyli takim rozmieszczaniem produktów, by zwróciły uwagę i skłoniły go do zakupu. Zwykle zajmują się one jednak wspomaganiem sprzedaży konkretnego wyrobu lub marki. Przy urządzaniu wnętrza sklepu trzeba natomiast brać pod uwagę większą liczbę czynników. Najważniejsze będzie przede wszystkim dopasowanie ilości eksponowanych towarów do wielkości powierzchni sklepu – sytuacja skrajna tzn. zbyt szeroki asortyment nie ułatwia sprzedaży, a powoduje kłopoty z umieszczaniem produktów na półkach i zapewnieniem ich dobrej dostępności. Podobna zasada panuje, jeśli chodzi o wykorzystanie powierzchni i ustawienie mebli sklepowych. Wąskie przejścia i panujący w pomieszczeniu tłok będą zwykle odstraszać klientów. Równie istotny będzie porządek przy rozmieszczaniu towarów na półkach oraz rozstawianie ich tak, by wyroby kupowane razem znajdowały się w niewielkiej odległości od siebie.

Jakie meble sklepowe sprawdzą się najlepiej?

Wybór rodzaju mebli sklepowych ma ścisły związek z oferowanym asortymentem oraz typem placówki – nieco inne będzie wyposażenie obiektu samoobsługowego o sporej powierzchni, a inne, gdy chodzi o niewielki sklepik z małą ilością towarów. Naczelną zasadą jest jednak wybór takich rozwiązań, które będą w stanie pomieścić oferowane produkty – kluczowym parametrem będzie tu więc wielkość regału, a zatem wysokość, szerokość oraz liczba i głębokość półek. Plusem okaże się też możliwość znacznej zmiany konfiguracji – warto pamiętać, że preferencje klientów, podobnie jak oferta producentów w wielu branżach zmienia się niezwykle szybko. Nie można też zapominać o tym, że towary muszą być zawsze bardzo dobrze widoczne. Liczyć będzie się także trwałość mebli oraz ich estetyka. Elementy niezbędne do wyposażenia sklepu można znaleźć w ofercie firmy IGLOTECHNIKA, specjalizującej się w dostarczaniu mebli i urządzeń chłodniczych dla placówek handlowych i gastronomii.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.