Artykuł sponsorowany

Jak przebiega produkcja etykiet samoprzylepnych?

Jak przebiega produkcja etykiet samoprzylepnych?

Produkcja etykiet przylepnych pozwala stworzyć unikalne naklejki. Etykietki samoprzylepne występują praktycznie w każdej branży, ponieważ służą identyfikacji danego produktu. Produkcja dzieli się na trzy podstawowe etapy – projektowania, drukowania oraz wykończenia. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich techniki druku, papieru wysokiej jakości oraz maszyn powstałe etykiety samoprzylepne wyróżniają się trwałością i wyraźną grafiką. Jak produkuje się etykiety samoprzylepne?

Produkcja etykiet samoprzylepnych – na czym polega ten proces?

Proces projektowania etykiety samoprzylepnej rozpoczyna się od projektu. W zależności od branży, dla której wykonuje się naklejkę, stosuje się nieco inne wytyczne. Każda etykieta samoprzylepna musi jednak wyróżniać się czytelnością i wysokim stopniem personalizacji. Etap drukowania etykiety jest natomiast dopasowywany do materiału nalepki. Zwykle etykiety samoprzylepne drukuje się na papierze, poliestrze, polietylenie, polipropylenie, czy też winylu i akrylu. Dobór materiału wynika bezpośrednio z funkcji, jaką będzie spełniać nalepka. Proces drukowania przebiega na specjalnych maszynach arkuszowych lub rolowych. Ostatnim etapem produkcji, jest wykończenie nalepki. W jego trakcie rozmiar etykiety jest dopasowywany do wymaganych rozmiarów. Nalepkę docina się także na dany kształt.

Rodzaje druku etykiet samoprzylepnych

Etykiety samoprzylepne wykonuje się na jedną z trzech metod druku: druk offsetowy, cyfrowy oraz fleksograficzny. Pierwsza metoda ma formę płaskiego druku, w którego trakcie farbę przenosi się za pomocą aluminiowej matrycy na daną powierzchnię. Druk offsetowy to technologia cyfrowa UV, która wykorzystuje tusz złożony z ciekłych polimerów. Po nałożeniu na materiał utwardza się je światłem UV. W przypadku druku fleksograficznego stosuje się natomiast prasę drukarką, która nanosi obraz na materiał rolowy. Takie profesjonalne techniki druku używa m.in. producent etykiet samoprzylepnych wlepki.com Dzięki temu uzyskuje się wyjątkowe kolory i wyraźne wydruki, które utrzymują się na długi czas.

Zalety etykiet samoprzylepnych

Etykiety samoprzylepne pełnią ważną funkcję w identyfikacji produktów – przekazują informacje o danym towarze i mogą stanowić świetną reklamę. To więc bardzo opłacalne rozwiązanie. Skutecznie zachęcają Klienta do zakupu danego produktu w szczególności, jeśli na etykiecie znajduje się przyciągający uwagę, odpowiednio zaprojektowany nadruk. Dzięki takim etykietom zwiększa się więc poziom rozpoznawalności marki. Często to właśnie etykiety z nadrukiem stanowią najbardziej rozpoznawalną część produktu przez Klienta.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.