Jak przebiega produkcja etykiet samoprzylepnych?
Produkcja etykiet przylepnych pozwala stworzyć unikalne naklejki. Etykietki samoprzylepne występują praktycznie w każdej branży, ponieważ służą identyfikacji danego produktu. Produkcja dzieli się na trzy podstawowe etapy – projektowania, drukowania oraz wykończenia. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich techniki druku, papieru wysokiej jakości oraz maszyn powstałe etykiety samoprzylepne wyróżniają się trwałością i wyraźną grafiką. Jak produkuje się etykiety samoprzylepne?
Produkcja etykiet samoprzylepnych – na czym polega ten proces?
Proces projektowania etykiety samoprzylepnej rozpoczyna się od projektu. W zależności od branży, dla której wykonuje się naklejkę, stosuje się nieco inne wytyczne. Każda etykieta samoprzylepna musi jednak wyróżniać się czytelnością i wysokim stopniem personalizacji. Etap drukowania etykiety jest natomiast dopasowywany do materiału nalepki. Zwykle etykiety samoprzylepne drukuje się na papierze, poliestrze, polietylenie, polipropylenie, czy też winylu i akrylu. Dobór materiału wynika bezpośrednio z funkcji, jaką będzie spełniać nalepka. Proces drukowania przebiega na specjalnych maszynach arkuszowych lub rolowych. Ostatnim etapem produkcji, jest wykończenie nalepki. W jego trakcie rozmiar etykiety jest dopasowywany do wymaganych rozmiarów. Nalepkę docina się także na dany kształt.
Rodzaje druku etykiet samoprzylepnych
Etykiety samoprzylepne wykonuje się na jedną z trzech metod druku: druk offsetowy, cyfrowy oraz fleksograficzny. Pierwsza metoda ma formę płaskiego druku, w którego trakcie farbę przenosi się za pomocą aluminiowej matrycy na daną powierzchnię. Druk offsetowy to technologia cyfrowa UV, która wykorzystuje tusz złożony z ciekłych polimerów. Po nałożeniu na materiał utwardza się je światłem UV. W przypadku druku fleksograficznego stosuje się natomiast prasę drukarką, która nanosi obraz na materiał rolowy. Takie profesjonalne techniki druku używa m.in. producent etykiet samoprzylepnych wlepki.com Dzięki temu uzyskuje się wyjątkowe kolory i wyraźne wydruki, które utrzymują się na długi czas.
Zalety etykiet samoprzylepnych
Etykiety samoprzylepne pełnią ważną funkcję w identyfikacji produktów – przekazują informacje o danym towarze i mogą stanowić świetną reklamę. To więc bardzo opłacalne rozwiązanie. Skutecznie zachęcają Klienta do zakupu danego produktu w szczególności, jeśli na etykiecie znajduje się przyciągający uwagę, odpowiednio zaprojektowany nadruk. Dzięki takim etykietom zwiększa się więc poziom rozpoznawalności marki. Często to właśnie etykiety z nadrukiem stanowią najbardziej rozpoznawalną część produktu przez Klienta.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana