Artykuł sponsorowany

Jak powstają aplikacje mobilne? Od pomysłu, po realizacje

Jak powstają aplikacje mobilne? Od pomysłu, po realizacje

Popularyzacja urządzań mobilnych takich jak smartfony, tablety czy iPhony sprawia, że coraz większa liczba użytkowników korzysta z sieci poza miejscem pracy czy zamieszkania. Takie zmiany sprawiają, że również firmy usługowe i sklepy chcą docierać do użytkowników za pośrednictwem tych urządzeń. Oba te czynniki rodzą potrzeby powstawania przydatnych aplikacji mobilnych. Jak powstają takie produkty i kto je tworzy?

Czym jest i jakie korzyści niesie aplikacja mobilna?

Pojęcie aplikacji mobilnej nie jest trudne do wyjaśnienia, gdyż jej przeznaczenie sugeruje sama nazwa. Jest to program o określonym stopniu złożoności, który może być zainstalowany na smartfonie lub tablecie i wykorzystywany do realizacji różnych zadań. Przykładem aplikacji mobilnej jest ta przeznaczona do zamawiania jedzenia przez Internet czy zlecania zakupów z dowozem przez kuriera. Chociaż aplikacje mobilne kojarzą się głównie z internetem, w rzeczywistości jest to znacznie szersza gama produktów. Dzieli się je na:

  • internetowe, zazwyczaj mające postać strony internetowej,
  • klienckie, tworzone dla konkretnej firmy z myślą o możliwości korzystania z jej usług przez zarejestrowanych klientów,
  • samodzielne, działające wyłącznie na urządzeniach mobilnych, niezależne od internetu,
  • gry.

Jak powstaje aplikacja mobilna?

Liczba dostępnych aplikacji mobilnych jest ogromna, a w firmach takich jak FMCode wciąż powstają nowe produkty. Pierwszym krokiem jest zawsze zapotrzebowanie na określoną funkcjonalność. Dlatego napisanie kodu zaczyna się od wyznaczenia celu. Często takie zadanie programistom zlecają firmy, które chcą usprawnić kontakty z klientami lub umożliwić im wykonywanie operacji przez telefon. Może to być opłacanie faktur, jak i zdalne sterowanie centralnym ogrzewaniem.

Typowe etapy powstawania aplikacji mobilnej to:

  • analiza wstępna – określenie potrzebnych narzędzi i biblioteki, stworzenie szkicu projektu oraz planu tworzenia aplikacji,
  • projektowanie makietowe i funkcjonalne – tworzenie architektury aplikacji, określanie jej wydajności, funkcjonalności czy elementów akcji,
  • wykonanie projektu graficznego, opracowanie funkcjonalnego interfejsu, gamy kolorów, czcionek itp.,
  • testowanie aplikacji i poprawki programistyczne,
  • wdrożenie i promocja.

Pomimo wymienienia tylko kilku etapów pracy nad aplikacją mobilną w rzeczywistości jest to złożone i czasochłonne zadanie, często wymagające udziału wielu programistów, grafików i innych ekspertów. Wkład pracy jest uzależniony od tego, czy jest to niewielka gra na telefon, czy też np. zaawansowana aplikacja przeznaczona do wykonywania operacji finansowych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.