Artykuł sponsorowany

Jak drukować na tekstyliach? Porady i wskazówki

Jak drukować na tekstyliach? Porady i wskazówki

Materiały tekstylne są powszechnie stosowane jako podłoża drukarskie. To efekt popularności koszulek z nadrukiem, które na przestrzeni kilkudziesięciu lat zawładnęły przemysłem odzieżowym. Czas jednak mija, a techniki drukarskie idą do przodu. Dziś tworzenie nadruku na elementach garderoby nie jest już tak oczywiste jak kiedyś. Do dyspozycji mamy szereg różnych technologii i farb do tekstyliów.

Technika sitodruku

Sitodruk to jedna z najstarszych i najprostszych metod zdobienia odzieży. Za jej pośrednictwem możemy uzyskać wielokolorowe nadruki nie tylko na tkaninach, ale też papierze czy plastiku. Określony wzór jest zamieszczany za pośrednictwem specjalnej matrycy – szablonu przywodzącego na myśl sito. Technika sitodruku, choć ma swoje lata, wciąż cechuje się dużym stopniem niezawodności. Przebiega szybko i sprawnie. Gwarantuje dobrą rozdzielczość, całkowite krycie koloru, wodoodporność i żywość barw. Wysokiej klasy farby do sitodruku posiada w swojej ofercie m.in. firma FUJIFILM Sericol, światowy lider w zakresie produkcji i sprzedaży specjalistycznych farb drukarskich.

Wgrzewanie termiczne (termonadruk)

Termonadruk (znany też pod nazwą termotransferu) to profesjonalna technika polegająca na wykonaniu nadruku poprzez termiczne wgrzanie w wyselekcjonowany materiał konkretnej grafiki pokrytej klejem. Nadruk jest nanoszony za pośrednictwem szablonów bądź urządzeń służących do powielania masowego. Metoda pozwala na wykonanie niewielkich ilości kopii i pełne krycie kolorem, generując dość niskie koszta. Stosuje się ją przede wszystkim przy średnich i dużych nakładach, na przykład w przemyśle reklamowym.

Flex

Metoda flex bazuje na pokrytej klejem folii, która po wycięciu w niej wzoru ploterem lub laserem, jest wgrzewana w materiał za pomocą termoprasy. Technologia generuje niskie koszty i nie wymaga przygotowania matryc. Sprawdza się dobrze przy wytwarzaniu nadruków metalicznych, odblaskowych, połyskujących oraz gładkich.

Flock

Metoda flock jest wykorzystywana przy tworzeniu wypukłych nadruków o specyficznym meszku i aksamitnej fakturze. Znajduje użytek przy wszystkich typach materiałów, cechuje się wysokim stopniem wykonawstwa i estetyką. Największa wada techniki wynika z wielości jej zalet – chodzi oczywiście o wysokie koszta. Niestety, za jakość trzeba zapłacić.

Nadruk cyfrowy

Szeroko rozpowszechniony typ nadruku, polegający na bezpośrednim naniesieniu wzoru w postaci grafiki przy pomocy nowoczesnej drukarki cyfrowej. Technika cyfrowa pozwala uzyskać dobry jakościowo, oddychający nadruk o pełnym kolorze z przejściami tonalnymi. Zapewnia wysoką trwałość, a jej koszta zależą głównie od klasy zastosowanej farby do tekstyliów. Najlepsze, wodne farby wnikają we włókna tkaniny i scalają się z nią bez wyczuwalnego zgrubienia, gwarantując świetny efekt funkcjonalno-estetyczny.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.