Artykuł sponsorowany

Jak dobrać rower pod kątem wzrostu?

Jak dobrać rower pod kątem wzrostu?

Dobór odpowiedniego rozmiaru roweru jest niezwykle istotny dla komfortu jazdy. Nawet najwygodniejszy z pozoru rower może być dla nas mało komfortowy – jeśli nie dobierzemy rozmiaru ramy oraz kół do naszego wzrostu, długości nóg oraz indywidualnych preferencji. Jak więc dobrać rower pod kątem wzrostu? Przedstawiamy sprawdzone rozwiązania i wskazówki. Zapraszamy do lektury!

Rower coraz częściej wybierany jest jako środek transportu. Nic dziwnego – rosnące zanieczyszczenie powietrza oraz zakorkowane drogi zachęcają nas do przesiadki na dwa kołka. Jednak aby codzienne przejażdżki były dobre nie tylko dla naszego zdrowia, ale również komfortowe warto zwrócić uwagę na dopasowanie rozmiaru ramy roweru oraz średnicy kół. Choć wzrost to nie jedyny parametr, który powinniśmy wziąć pod uwagę.

Co określa rozmiar ramy?

Rozmiar ramy jest określeniem dość umownym i w zależności od modelu dwa rowery o tej samej wielkości mogą się nieco różnić. W przypadku rowerów górskich, crossowych i miejskich, czyli najczęściej wykorzystywanych do rekreacyjnych przejażdżek i codziennego poruszania się wielkość ramy to długość pionowej rurki, sięgającej do środka suportu. Rozmiar określany jest w calach lub centymetrach. Rozmiar roweru może być również określony za pomocą liter: S, M, L lub XL. W przypadku rowerów szosowych lub gravelowych rozmiar ramy może być określany na podstawie długości górnej, poziomej rury. Dlatego rozmiar roweru będzie również zależny od modelu, na który się zdecydujemy.

Wzrost a wielkość ramy

Rozmiar rowerów marki Giant dostępnych w ofercie sklepu Rowery na Niwce oznaczone są symbolami literowymi. W przypadku rowerów damskich rozmiary XXS, XS i S będą odpowiednie dla kobiet o wzroście 142-152 cm, 150-159 cm oraz 158-165 cm. Rozmiar M powinien być dobry na wzrost 162-172 cm. Rozmiar L będzie odpowiedni dla pań o wzroście 170-180 cm. Analogicznie dla mężczyzn rozmiar S będzie pasował panom o wzroście 160-170 cm, rozmiar M na 169-180 cm, rozmiar L na 175-187 cm, a rozmiar XL – 187-199 cm.

Rower o tych samych parametrach może występować wraz z różnymi średnicami kół. Najpopularniejsze i najczęściej spotykane to koła o rozmiarze 26, 27,5, 28 oraz 29 cali. Należy pamiętać, że pomiędzy rowerem o tym samym rozmiarze, ale o innej średnicy kół mogą być nawet dwa centymetry różnicy w wysokości. Może to wpłynąć na komfort jazdy oraz wsiadania i zsiadania, zwłaszcza w przypadku rowerów o prostej, „męskiej” ramie.

Na co jeszcze zwrócić uwagę podczas wyboru roweru?

Wzrost to główny parametr, który bierzemy pod uwagę podczas wyboru idealnego roweru. Powinniśmy jednak zmierzyć również długość naszych nóg – a konkretnie długość pomiędzy kroczem a podeszwą stopy, tak zwany przekrok. Jak to zrobić? Do pomiaru można wykorzystać książkę. Stajemy boso w lekkim rozkroku przy ścianie. Książkę przesuwamy maksymalnie wysoko, ale w taki sposób, by nie uwierała. Następnie mierzymy odległość od grzbietu do podłogi – przyda nam się do tego pomoc drugiej osoby. Te dwa wymiary, czyli wzrost oraz przekrok powinny nam dać całościowy obraz wraz z informacją, jakiego rozmiaru rower będzie dla nas odpowiedni.

Pamiętajmy jednak, że rowery różnią się geometrią oraz wielkością kół. Dwa rowery o tej samej wielkości ramy mogą się od siebie nieco różnić. Na jednym usiądziemy wygodnie, w wyprostowanej pozycji, na drugim będziemy bardziej pochyleni. Podobnie jak dwa takie same rowery o różnej średnicy kół będą się nieco różniły. Dlatego rozmiar ramy i średnica kół powinna być punktem wyjścia do dopasowania roweru pod siebie. Jeśli mamy taką możliwość dobrze przymierzyć się do roweru większego i mniejszego lub innego modelu. A kiedy kupujemy rower przez internet? Po ustaleniu orientacyjnego rozmiaru poprośmy sprzedawcę o dokładne podanie wymiarów interesującego nas modelu, a także o sugestie, który rozmiar będzie bardziej odpowiedni. Doświadczeni konsultanci na podstawie ocen i opinii innych klientów z pewnością będą w stanie nam pomóc.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.