Jak dobierać oleje do filtrów powietrza?
Aby właściwie zadbać o swój pojazd, należy cyklicznie wymieniać środki smarne. Kierowcy zazwyczaj pamiętają o corocznej wymianie oleju silnikowego, jednak o substancji przeznaczonej do filtru powietrza myśli już niewielu z nich. Niestosowanie jej może przyczynić się do pogorszenia osiągów, a nawet do awarii motoru. Warto więc wydać kilkanaście złotych, aby potem uniknąć remontu silnika, który może wynieść nawet kilka tysięcy złotych.
W jakim celu montowany jest filtr powietrza?
Do pracy silnika potrzebne jest powietrze. Musi być ono wolne od wszelkich drobinek. W tym celu w pojeździe znajduje się właściwy filtr. Jego zadaniem jest zatrzymanie wszystkich elementów, które nie powinny znaleźć się w komorze silnikowej. Tymi cząstkami są na przykład pyłki kwiatów, kurz lub pyły przemysłowe.
Taki filtr należy wymienić co kilka tysięcy przejechanych kilometrów lub po upływie roku. Dzięki temu będzie on mógł spełniać swoje zadanie. W przeciwnym razie po jakimś czasie zapcha się i nie uda mu się przefiltrować powietrza od niepożądanych cząsteczek. Jego pracę może także wspomóc specjalny olej, który pozwoli utrzymać przepustowość filtra.
Jak dobrać olej do filtra powietrza?
Są różne rodzaje olejów do filtrów powietrza. Jednak nie każdy smar pasuje do wszystkich pojazdów. Do motocykla stosuje się inną substancję niż w przypadku samochodu osobowego lub ciągnika siodłowego. Także przeznaczenie pojazdu ma wpływ na wybór odpowiedniego oleju. Firma Proauto proponuje środki smarne do pojazdów silnikowych lub maszyn przemysłowych.
Zakup takiego oleju nie jest drogi, a pozytywnie wpłynie na kondycję filtra powietrza. Substancja ma charakter wspomagający. Nie jest konieczne jej stosowanie, jednak znacząco wpływa ona na jakość powietrza zasysanego do komory spalania silnika.
Jak działa olej do filtra powietrza?
Olej do filtra powietrza pozwala na skuteczniejszą ochronę silnika przed działaniem szkodliwych drobinek. Nalewa się go na materiał znajdujący się w filtrze. Dzięki temu może on wyłapywać cząsteczki i wiązać je ze sobą. Pozwoli to na zebranie większej liczby szkodliwych pyłów, co bezpośrednio przełoży się na żywotność jednostki napędowej.
Zaleca się, aby dolewać olej do filtra powietrza mniej więcej co dziesięć tysięcy przejechanych kilometrów. Jednak, jeżeli droga prowadzi przez tak zwane off-roadowe tereny, to można go dolewać nawet co pięć tysięcy kilometrów. Częściej powinno się to robić także wiosną, kiedy to roślinność budzi się do życia i w powietrzu unosi się o wiele więcej pyłków.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana