Artykuł sponsorowany

Cyfrowa telewizja dozorowa CCTV IP

Cyfrowa telewizja dozorowa CCTV IP

Monitoring jest doskonałym sposobem na zabezpieczenie naszego obiektu przed włamywaczami lub złodziejami. Telewizja przemysłowa najlepiej sprawdza się w dużych firmach, tam gdzie jest wiele pomieszczeń, które na raz należy monitorować. A może w Twoim zakładzie często zdążają się wypadki lub zabory mienia? Na czym polega działanie cyfrowej telewizji dozorowej CCTV? Co warto wiedzieć na jego temat? I dlaczego warto zdecydować się na takie rozwiązanie we własnej firmie? Odpowiedzi znajdziecie w tym tekście!

Jak działa telewizja CCTV IP?

Systemy CCTV oparte są o trzy podstawowe elementy składowe – kamery, które są „oczami”, rejestratory, które są „mózgiem” systemu, natomiast okablowanie i urządzenia sieciowe są „nerwami” (choć telewizja CCTV pozwala także na bezprzewodową transmisję danych). Dodatkowym, zwykle spotykanym elementem jest jeszcze stanowisko nadzoru, w którym to pracownik odpowiedzialny za ochroną obiektu, obserwuje obraz z kamer. Nowoczesna telewizja przemysłowa IP, która za sprawą coraz niższych cen, od pewnego czasu z powodzeniem wypiera technologię analogową, posiadają wiele funkcji użytecznych dla ich użytkowników np. jednoczesny podgląd kamer z wielu osobom z wielu miejsc, także mobilnie, przydział różnych uprawnień użytkownikom systemy, redundantny zapis obrazu, zaawansowane mechanizmy analizy poruszania, pozostawienia czy zniknięcia obiektu, mechanizmy rozpoznawania tablic rejestracyjnych, mechanizmy rozpoznawania twarzy. Nagrania z monitoringu przydają się jako dowód po przestępstwie lub wypadku, jednak monitoring ma też ważną funkcję zapobiegawczą – w obiektach objętych monitoringiem dochodzi do mniejszej liczby przestępstw. Skalowalność systemów IP sprawia, że telewizja CCTV jest bardzo często stosowana, zarówno mniejszych obiektach typu domy czy sklepy, ale również w większych zakładach pracy, biurach czy bankach. Montaż średnich i dużych systemów monitoringu oferuje nam firma uruchomienia.eu sp. z o.o.

Kamery IP

Nowoczesne systemy monitoringu CCTV oparte są o cyfrowe kamery popularnie nazywane IP (z ang. Internet Protocol - protokół stosowany do komunikacji w sieci Internet). Ich zaletą są nieograniczone możliwości funkcjonalne, cechują się znacznie lepszymi parametrami technicznymi (np. jakością i rozdzielczością obrazu) od swoich poprzedników analogowych. Kolejną ich zaletą jest możliwość zasilania tym samym przewodem, którym odbywa się komunikacja – kamera i urządzenie sieciowe, popularnie zwane switchem, musi wspierać technologię PoE (Power Over Ethernet). Większość kamer posiada wbudowane gniazdo kart pamięci SD, dzięki czemu, możliwy jest zapis obrazu bezpośrednio w samej kamerze. Niektóre z nich wyposażone są też w specjalny moduł LTE, co pozwala na wygodne przesyłanie zarejestrowanego obrazu poprzez sieć GSM. Elementem dodatkowym często spotykanym w kamerach IP są oświetlacze światła podczerwonego IR – takie urządzenia stosuje się, gdy panują trudne warunki oświetleniowe (np. nieoświetlony teren zewnętrzny, ciągi komunikacyjne z wyłączany na noc światłem). Kamery IP możemy podzielić na trzy rodzaje: stało pozycyjne:
  • stałopozycyjne – w których kamera i elementy optyczne są nieruchome;
  • stałopozycyjne ze zmienną ogniskową – w których kamera jest nieruchoma, jednak elementy optyczne są posiadają możliwość regulacji ostrości i zbliżenia;
  • obrotowe – podobnie jak w kamerze ze zmienną ogniskową, dodatkowo korpus kamery jest ruchomy umożliwiając zmianę kierunku obserwacji;
Niestety kamery te mają wadę, biorącą się z ograniczeń sieci Ethernet – mianowicie odległość kamery od urządzenie sieciowego nie powinna przekraczać 100 m, co w przypadku dużych obiektów jest sporym ograniczeniem. W takiej sytuacji należy zadbać o prawidłowe i optymalne zaprojektowanie sieci Ethernet, aby uniknąć tych ograniczeń, ale również uniknąć tzw. wąskich gardeł strumieni sieciowych. Warto zdać się na doświadczonych specjalistów z firmy uruchomienia.eu sp. z o.o.

Kiedy warto zdecydować się na taki monitoring?

Ta naprawdę, zalety tego typu monitoringu są tak duże, że trudno wskazać sytuację, w której nie warto go założyć. Taka telewizja przemysłowa sprawdzi się w każdej przestrzeni, jej montaż jest łatwy, a śledzenie obrazu wygodne. Na chwilę obecną wadą nie jest cena całej instalacji, najprostszy, kompletny system kosztuje kilkaset złotych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.