Artykuł sponsorowany

Charakterystyka opraw LED

Charakterystyka opraw LED

Technologia LED zdobywa coraz większą popularność na rynku, stopniowo wypierając dominujące do tej pory lampy fluorescencyjne, halogeny oraz żarówki wolframowe. Wynika to z jej licznych zalet, między innymi wysokiej wydajności oraz energooszczędności. Żeby móc korzystać z walorów lamp LED nierzadko potrzebne będą odpowiednie oprawy. Co powinniśmy wiedzieć na ich temat?

Czym jest oprawa oświetleniowa?

Zgodnie ze swą definicją oprawa oświetleniowa to urządzenie służące do rozsyłania, filtrowania oraz przekształcania strumienia świetlnego pochodzącego z jednego bądź wielu źródeł emitujących światło – czyli lamp. W zależności od ich kształtu, rodzaju montażu oraz zastosowania wyróżnia się wiele rodzajów opraw. Główny podział polega na wskazaniu cech, wpływających na ochronę znajdujące się wewnątrz oprawy lampy przed czynnikami zewnętrznymi, takimi jak wilgoć bądź uszkodzenia mechaniczne. Oprawy zwykłe nie posiadają specjalnej ochrony przed środowiskiem zewnętrznym, stosowane są w miejscach, gdzie nie istnieje ryzyko ich uszkodzenia. Inną kategorią są oprawy zabezpieczone, takie jak oprawy przeciwwybuchowe lub uliczne, które dzięki swej konstrukcji oraz zastosowanym w produkcji materiałom odznaczają się wyższą odpornością na konkretne czynniki niszczące.

Charakterystyka opraw LED

Lampy LED to rozbudowana kategoria produktów, które różnią się między sobą zastosowanymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Jednym z najważniejszych jest trzonek, czyli element mocujący do oprawy, odpowiedzialny za przesyłanie energii z oprawy do diody wewnątrz lampy.
Trzonki do lamp LED w wielu przypadkach nie przypominają powszechnie zwanych gwintów, dlatego też zamontować je można wyłącznie w oprawach posiadających odpowiednio model gniazda – mówi przedstawiciel firmy ElektrotekTo jedna z tych cech, która wyróżnia oprawy dedykowane lampom LED, spośród opraw do innych źródeł światła.

Dlaczego warto używać LED?

Nie bez przyczyny lampy LED stają się powoli dominującą technologią na rynku, mimo faktu, że są dużo droższe niż urządzenia starsze. Do ich głównych zaleta należą:
  • Wysoka wydajność w produkcji światła – nawet 95% energii elektrycznej jest przetwarzane przez LED na światło.
  • Żywotność – przeciętnie lampa LED jest w stanie pracować przez 50 000 godzin. Daje to ponad 5,5 roku świecenia bez przerwy.
  • Trwałość – lampy LED są bardzo odporne na wstrząsy oraz inne uszkodzenia mechaniczne
  • Bezpieczeństwo – do ich produkcji nie wykorzystuje się rtęci, jak w przypadku lamp fluoroscencyjnych
  • Wysokiej jakości światło – istotnym parametrem lamp jest CRI, czyli współczynnik odwzorowania kolorów. Im wyższe CRI, tym lepiej w danym świetle widzimy kolory. Średnia wartość CRI lamp LED to 90 na 100 możliwych – 100 to wartość jaką daje światło słoneczne.
Wszystko to sprawia, że mimo swej zazwyczaj wyższej niż w przypadku innych lamp ceny, lampy LED są z pewnością dobrą inwestycją.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.