Artykuł sponsorowany

Certyfikat językowy - czym jest? Jak go uzyskać?

Certyfikat językowy - czym jest? Jak go uzyskać?

Masz ambitne plany na przyszłość; chciałbyś mieć interesującą pracę i dobre zarobki. Jeśli masz odpowiednią wiedzę i głowę do interesów to możesz założyć własny biznes. A może jednak wolałbyś pracować na etacie w jakiejś renomowanej firmie, w której mógłbyś dobrze zarabiać? Może chcesz poszukać dobrze płatnej pracy z granicą? Może chciałbyś studiować na renomowanej zagranicznej uczelni? Niezależnie od tego w którą stronę skierujesz swoje kroki, aby realizować własne plany życiowe warto abyś pamiętał o jednym: znajomość języków obcych znakomicie wspomaga wszelkie takie ambitne plany.

Czym jest certyfikat językowy

Samo słowo „certyfikat” w powszechnym rozumieniu określa  oficjalny dokument potwierdzający zgodność jakiegoś produktu z obowiązującymi normami, autentyczność dzieła sztuki, fakt ukończenia odpowiedniego kursu. Czym zatem będzie certyfikat językowy? Jest to po prostu oficjalne potwierdzenie ukończenia stosownego kursu językowego z jednoczesnym określeniem jaki poziom  wiedzy osiągnął w tym zakresie właściciel tego dokumentu – mówi nam przedstawicielka Szkoły Języków Obcych Level ze Śląska. Oczywiście najważniejsza jest sama umiejętność posługiwania się językiem obcym i żaden certyfikat tego nie zastąpi. Niemniej w wielu sytuacjach wymagana jest jedynie podstawowa znajomość jakiegoś określonego języka, a rekruterowi takiej czy innej firmy wystarczy okazaniesamego certyfikatu językowego.

Jak uzyskać certyfikat językowy?

Podstawą jest właściwa znajomość języka i zdanie stosownego egzaminu. W większości szkół uprawnionych do wydawania certyfikatów językowych, egzaminy ze znajomości języka są trudne i wymagające; nie można tutaj liczyć na jakie specjalne, ulgowe traktowanie czy przymykanie oczu na takie czy inne niedociągnięcia. Dlatego też przed przystąpieniem do egzaminu warto przeanalizować swoją wiedzę dotyczącą konkretnego języka, aby zorientować się do jakiego egzaminu przystąpić. Certyfikaty językowe bowiem określają różne poziomy znajomości języka obcego. Zaczynać się więc będą na poziomach podstawowych A1 i A2, a kończyć na zaawansowanych, do których wlicza się znajomość języka zawodowego w konkretnej dziedzinie. Czasem do zaawansowanej znajomości języka potrzebna jest wiedza na temat danego kraju np. historia Niemiec lub geografia Hiszpanii. Najpopularniejsze z certyfikatów to FCE, CAE, CPE, ZOP, TOEFL oraz LCCI. Aby zdobyć certyfikat należy zapisać się na egzamin z danego języka i wpłacić wymaganą kwotę. Koszt takiego egzaminu, w zależności od jego poziomu i wybranego języka waha się od 200 nawet do kilku tysięcy złotych. Ponieważ zainteresowanie takimi egzaminami jest ogromne warto wiedzieć, że okres oczekiwania na taki egzamin może wynosić nawet pół roku, a czasem i więcej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.