Cechy dobrych gadżetów reklamowych
Chociaż reklama coraz częściej przenosi się do mediów, w szczególności do internetu, niesłabnącą popularnością wciąż cieszą się bardziej tradycyjne, materialne środki przekazu, czyli gadżety reklamowe. Czym dokładnie powinien charakteryzować się dobry gadżet reklamowy, czyli taki, który zainteresuje klienta i będzie pomagał budować pozytywny wizerunek marki?
Rozpoznawalność
W reklamie bardzo istotne jest pierwsze wrażenie. Już w pierwszej chwili potencjalny klient decyduje, czy dany gadżet jest dla niego interesujący, dlatego należy zadbać, by przedmiot ten był atrakcyjny wizualnie, a do tego czynił daną markę rozpoznawalną. Ogromna konkurencja stawia jednak coraz to nowsze wyzwania przed specjalistami od marketingu. Dzisiaj logo firmy to często za mało, by przyciągnąć uwagę klienta. Liczy się niebanalny pomysł: oryginalna kolorystyka, chwytliwe hasło reklamowe czy ciekawa grafika nawiązująca do znanych i dobrze kojarzących się motywów, np. filmowych. Wszystkie te niecodzienne pomysły zwiększają szanse na to, że dany gadżet zostanie zauważony i spodoba się potencjalnemu klientowi.
Przydatność
Nie ulega wątpliwości, że dobre artykuły reklamowe muszą przykuwać uwagę i wywoływać pozytywne skojarzenia z promującą się marką. Nawet jednak najbardziej atrakcyjny gadżet nie spełni swojej funkcji, jeśli potencjalny klient nie znajdzie dla niego żadnego zastosowania. O ładnym, ale nieprzydatnym przedmiocie szybko się zapomina, dlatego warto zadbać, by artykuły reklamowe wręczane kontrahentom były nie tylko efektowne, ale też praktyczne. Dobrym przykładem może tu być zwykły długopis. Wbrew pozorom te tradycyjne gadżety nie wychodzą z mody. Dlaczego? Ponieważ przydają się w wielu sytuacjach. To samo dotyczy np. kubków, smyczy do kluczy czy kalendarzy. W ofertach renomowanych agencji reklamowych, czego przykładem jest Studio Siedem, znajdziemy różnego rodzaju artykuły piśmiennicze oraz biurowe, a także tekstylne, np. torby.
Co jeszcze?
Dobry gadżet musi być atrakcyjny i praktyczny, ale powinien być też dobrej jakości. Wysokiej klasy materiały sprawią, że dany artykuł będzie trwały, z kolei gorsza jakość pociągnie za sobą negatywny odbiór przekazu i może wręcz zaszkodzić marce. Warto również pamiętać o dostosowaniu rodzaju gadżetów do potrzeb danej kampanii. Wybrane artykuły powinny trafiać do określonego grona odbiorców, przykładowo jeśli chodzi o branżę IT warto zdecydować się na elektroniczne gadżety reklamowe, np. pendrive'y czy power-banki, natomiast w przypadku firm specjalizujących się w sporcie i rekreacji mogą to być plecaki czy akcesoria podróżne. Dobrze przemyślany i starannie wykonany gadżet reklamowy to gwarancja sukcesu kampanii.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana