Artykuł sponsorowany

Cechy dobrego doradcy finansowego

Cechy dobrego doradcy finansowego

Doradca finansowy to osoba, która pomaga klientom w podejmowaniu trudnych decyzji, związanych z zarządzaniem budżetem domowym lub firmowym. Dlatego właśnie doradcy finansowi muszą odznaczać się specjalistycznymi umiejętnościami i posiadać niezbędne kwalifikacje, aby wykonywać odpowiednio swój zawód. Na co zwracać więc uwagę przy zatrudnianiu dobrego doradcy finansowego i jakie kompetencje powinien posiadać?

Wiedza i umiejętności niezbędne do pracy jako doradca finansowy

Dobry doradca finansowy powinien przede wszystkim odznaczać się dużą wiedzą na tematy związane z rynkiem kapitałowym. Osoby na tym stanowisku muszą być w stanie profesjonalnie udzielić klientowi informacji o zdolności kredytowej oraz doradzić w sprawie  kredytu gotówkowego lub hipotecznego. Do wykonywania tego zawodu nie jest wymagane specjalistyczne wykształcenie, certyfikaty, kursy, czy szkolenia. Najważniejsze, aby doradca był dobrze poinformowany i orientował się w bieżącej sytuacji na rynku finansowym. Musi on także regularnie zapoznawać się z ofertą banków i sytuacją na rynkach światowych. Równie ważne, co odpowiednia wiedza, są umiejętności sprzedażowe. Dobry doradca finansowy musi znać podstawowe techniki sprzedaży produktów i pozyskiwania nowych klientów. Z tego powodu osoby na tym stanowisku powinny stale doskonalić swoje umiejętności w tym zakresie, aby jak najlepiej przedstawić oferty zarówno indywidualnym klientom, jak i właścicielom firm.

Umiejętności komunikacyjne doradcy

Poza specjalistyczną wiedzą i umiejętnościami sprzedażowymi doradca finansowy musi posiadać zdolności komunikacyjne, czyli umieć rozmawiać z ludźmi. Jego zadaniem jest badanie potrzeb klienta oraz budowanie dla niego planu finansowego. Dlatego doradca powinien odznaczać się zaangażowaniem w wykonywane obowiązki oraz stanowić wrażenie godnego zaufania i odpowiedzialnego. Do tego celu niezbędna jest łatwość w nawiązywaniu kontaktów, empatia oraz wysoka kultura osobista.

Jak mówi doradca z firmy finanse-slask.pl : ,,Dobry doradca finansowy to także świetny negocjator. Jednak w relacjach z klientami niezbędne będą nie tylko umiejętności sprawnego przekonywania do swoich racji. Ważne jest także, aby doradca mógł znaleźć kompromisy oraz optymalne i elastyczne rozwiązania dla obu stron."

Równie istotnym aspektem dobrego doradcy finansowego jest jego własna inicjatywa i chęć rozwoju. Przy silnym zaangażowaniu i motywacji, doradcy mogą dotrzeć do większego grona klientów. Dzięki temu będą oni bardziej pożądani przed pracodawców, a ich zyski będą zdecydowanie wyższe.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.