Artykuł sponsorowany

Zakładanie spółki z o.o. O czym warto wiedzieć?

Zakładanie spółki z o.o. O czym warto wiedzieć?

Spółka z o.o. jest w Polsce najczęściej wybieraną formą prawną spośród dostępnych form spółek handlowych. Według danych GUS z końca 2019 roku w Polsce było zarejestrowanych wówczas 429,1 tys. spółek z o.o., co stanowiło wzrost o 6,7 proc. względem roku 2018. W artykule podpowiadamy, co warto wiedzieć o zakładaniu tej formy działalności. Zapraszamy do lektury!

Forma umowy spółki

Co do zasady, umowa spółki z o.o. zawierana jest w sposób tradycyjny, czyli przy udziale notariusza, choć od niedawna możliwe jest również zakładanie spółki przez Internet. Okazuje się jednak, że przy rejestracji online, ma się mniejsze możliwości jeśli chodzi o ukształtowanie umowy, aniżeli w przypadku jej zawarcia u notariusza.

Rejestracja przez internet wymaga także aktywności w systemie S24 stworzonym przez Ministerstwo Sprawiedliwości oraz posiadania elektronicznego podpisu.

Informacje zawarte w umowie spółki z o.o.

Umowa spółki albo akt założycielski muszą zawierać takie informacje jak:

  • nazwa firmy oraz jej siedziba,
  • przedmiot wykonywanej działalności,
  • wysokość kapitału zakładowego (co najmniej 5 tys. zł),
  • informacje o udziałach,
  • czas trwania spółki, o ile został on oznaczony.

Kolejny etap to powołanie zarządu, a także uzyskanie wpisu w KRS. W przypadku tego ostatniego, lista załączników jest pokaźna. Dlatego też zaleca się, aby skorzystać z pomocy księgowych lub prawników. Co ważne z punktu widzenia minimalizacji biurokracji, w sądzie gospodarczym można też od razu złożyć wnioski o uzyskanie numeru NIP oraz REGON.

Założenie rachunku bankowego

Kolejny ważny etap, to założenie firmowego rachunku bankowego spółki z o.o. Co ciekawe, niektóre banki mają specjalnie przygotowaną dla tego typu podmiotów ofertę. Warto wcześniej ją sprawdzić, aby opłaty za prowadzenie konta były optymalne i pozwalały na jak największe oszczędności.

Umowa z biurem księgowym

Zgodnie z prawem, w przypadku spółki z o.o. niezbędne jest prowadzenie pełnej księgowości. Jest to zdecydowanie bardziej skomplikowana forma rejestrowania operacji gospodarczych, dlatego też wiele przedsiębiorstw decyduje się na zlecenie tych czynności na zewnątrz i korzystanie z usług księgowych – podpowiada ekspert z firmy GKC Outsourcing, która oferuje wsparcie i pomoc małym i dużym firmom w prowadzeniu księgowości oraz zakładaniu spółek.

Choć co roku w Polsce zakładanych jest kilka tysięcy spółek z o.o., to procedura wciąż uchodzi za bardzo sformalizowaną. Aby ją przyspieszyć i mieć pewność, że każdy etap zostanie wykonany we właściwy sposób, warto zdać się w tej kwestii na fachowców.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.