Artykuł sponsorowany

Jak często badać wzrok?

Jak często badać wzrok?

Na co dzień nie doceniamy i nie dostrzegamy, a jest jednym z najważniejszych zmysłów człowieka. Najczęściej o wzrok dbamy dopiero wtedy, gdy zaczyna się psuć. Oczy są niezwykle ważne i każdy z nas, niezależnie od wieku i stanu ich zdrowia, powinien kontrolować i badać wzrok.

Dlaczego badanie wzroku jest konieczne?

Oczy są jednym z najdelikatniejszych narządów naszego ciała oraz szczególnie są narażone na czynniki zewnętrzne i wszelkie zagrożenia. Przemęczenie, długotrwała praca przy komputerze – każdy z nas na co dzień nadwyręża swój wzrok, dlatego tak ważne jest, aby się o niego zatroszczyć.

Kto powinien badać wzrok?

Nie ma znaczenia, ile masz lat. Nieważne, ile lat ma Twoje dziecko. Każdy z nas ma obowiązek wykonywać systematyczne i profilaktyczne badania wzroku. Nie wolno sugerować się również tym, kto naraża swój wzrok w sposób szczególny. Praca przed komputerem nie jest jedynym powodem do wizyty u okulisty. Często stan naszego wzroku jest uwarunkowany podłożem genetycznym albo innymi warunkami zewnętrznymi.

Częstotliwość badań w zależności od wieku

Na każdym etapie naszego życia mamy inna odporność organizmu i inaczej radzimy sobie z zagrożeniami. Dlatego istnieją wskazówki dotyczące regularności wizyt okulistycznych w zależności od wieku. Ogromnej dbałości i uwagi wymagają dzieci. Ich wzrok dopiero się kształtuje i wszelkie zaniedbania rzutują na stan wzroku w przyszłości. Musimy w porę wykryć ewentualne wady wzroku i natychmiast je kontrolować. Aby to zrobić, obowiązkowo musimy odwiedzać z dzieckiem okulistę. Dorośli, których wzrok już jest w pewien sposób ukształtowany, a wszelkie wady wzroku zostały wykryte i podjęto odpowiednie kroki korygowania ich, mogą odwiedzać okulistę nieco rzadziej. Rutynowe badanie raz na 2 lata powinno wystarczyć, o ile nie dostrzegamy żadnych problemów i niepokojących objawów. Badania wzroku częściej powinny wykonywać osoby pracujące w wymagających tego zawodach, np. kierowcy. Bardzo często wzrok u osoby zdrowej, która nigdy nie narzekała na słabe widzenie, zaczyna się psuć w wieku od 40 do 50 lat. Wówczas zmiany w organizmie pociągają za sobą osłabienie widzenia. Dodatkowo wpływ na pogarszający się wzrok mają liczne choroby stałe, np. cukrzyca.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.