dieta-odchudzanie

Czym jest efekt jojo i jak mu zapobiegać? Czy istnieje najskuteczniejsza dieta odchudzająca?

Każdy z nas chce być zdrowy i dobrze czuć się w swoim ciele, jednak nie zawsze potrafimy odpowiednio o siebie zadbać. Sięgamy po wskazówki z czasopism, słuchamy porad ekspertów w śniadaniowej telewizji, a do tego szukamy informacji i opinii w Internecie. Okazuje się, że często nie są one ze sobą spójne. W naszym artykule logicznie skoncentrujemy się jednym z trudnych tematów: efekcie jojo, zapobieganiu mu i wyborze skutecznej diety.

Czym jest efekt jojo?

Definicja efektu jojo jest bardzo prosta: to niekontrolowane wahania wagi ciała. Choć moda na bycie „fit” jest coraz silniejsza, wciąż niektórym z nas mylnie wydaje się, że wystarczy tylko zmniejszyć porcje posiłków, czy wyrzucić z diety zbędny deser, by zrzucić kilka kilogramów, a do tego efekt utrzyma się na zawsze. Zanim zaplanujemy odchudzanie, powinniśmy wykonać kilka kroków, by osiągnąć efekt i na długo go zachować, czyli uniknąć efektu jojo. Kiedy czujemy potrzebę pozbycia się zbędnych kilogramów i planujemy dietę, w pierwszej kolejności powinniśmy wykonać podstawowe badania, by upewnić się, czy to właściwy czas na odchudzanie. Często nie zdajemy sobie sprawy, że coś w naszym organizmie funkcjonuje nie tak, jak powinno – nie czujemy żadnych objawów.

Dieta nie może dodatkowo obciążać układu immunologicznego, by nie doprowadzić do zaburzeń pracy organów wewnętrznych. Kolejny krok to właściwe zaplanowanie diety. Absolutnie nie może to być głodówka, ponieważ efektem zbyt niskiej kaloryczności diety będzie efekt zupełnie inny do zamierzonego: nasz organizm zacznie tworzyć zapasy energetyczne w postaci tkanki tłuszczowej. Gdy uda nam się właściwie zaplanować dietę, koniecznie powinniśmy się regularnie ważyć i wykonywać pomiary centymetrem. Jeżeli utrata masy ciała będzie zbyt szybka, niestety prawdopodobnie doprowadzi w przyszłości do niechcianego efektu jojo. Pamiętajmy też, że dieta to nie wszystko: aktywność fizyczna jest zawsze bardzo ważna, jednak nie możemy wykonywać zbyt intensywnych treningów, bo to zaburza proces spalania tkanki tłuszczowej.

Skuteczna dieta odchudzająca – nie dla każdego taka sama?

Mówi się potocznie, że to, co dla jednej osoby jest lekiem, dla innej może być trucizną. W kontekście skutecznej diety odchudzającej możemy powiedzieć podobnie: składniki, której jednej osobie pomogą w odchudzaniu, innej przysłużą się zupełnie odwrotnie. Jak mówi nam przedstawiciel kateringu dietetycznego Goodie Foodie z Warszawy, najbezpieczniejsza i jednocześnie najskuteczniejsza dieta odchudzająca to optymalnie opracowana dieta bez glutenu.

Dieta powinna być urozmaicona i lekkostrawna jednocześnie, oparta przede wszystkim o potrawy gotowane, duszone lub pieczone potrawy, których głównym składnikiem jest białko i warzywa, zawierająca stosunkowo niewielką ilość węglowodanów. Chociaż coraz świadomiej podchodzimy do kwestii diety i po prostu zdrowego stylu życia, większość z nas nie ma codziennie czasu, by przygotować sobie kilka odpowiednio zbilansowanych posiłków. Samo przygotowanie musi też oczywiście poprzedzić sporządzenie planu na podstawie wskazówek z solidnego źródła i zaopatrzenie się we wszystkie potrzebne nam produkty. Warto więc pomyśleć nad skorzystaniem z cateringu dietetycznego typu dieta optymalne odchudzanie i cieszyć się posiłkami, które przygotowane zostały przez zespół doskonale zaznajomiony z tematem.

śr. ocena 5 / głosów 5