dentysta

Cechy dobrego dentysty

Wizyty w gabinecie stomatologicznym większości z nas kojarzą się z dużym stresem oraz powodują, że z góry nastawiamy się na nieprzyjemne, bolesne i żmudne leczenie.  Jednak nie zawsze musi tak być. Jeżeli uda nam się bowiem znaleźć stomatologa, który podchodzi do nas z życzliwością i zrozumieniem, oszczędzi nam to bardzo dużo stresu oraz spowoduje, że nawet przed najbardziej skomplikowanym zabiegiem będziemy czuć się w pełni zrelaksowani i będziemy mieć świadomość, że jesteśmy w dobrych rękach. Jakie cechy powinien posiadać dobry stomatolog? Tego dowiesz się z naszego artykułu.

Nie tylko fachowa wiedza

Dobry stomatolog, to nie tylko taki, który ma szeroką wiedzę na temat wykonywanego zawodu. To bowiem jest warunek konieczny, żeby móc w ogóle taki zawód wykonywać. Jednak wszyscy wiemy, że stomatolog stomatologowi nie równy. Każdy z nas spotkał na swojej drodze specjalistów, do których z chęcią przyszedłby na kolejną wizytę, ale i takich, do których już nigdy więcej nie pójdzie.

Życzliwość i odpowiedni kontakt

Dobry dentysta to przede wszystkim taki, który w stosunku do swoich pacjentów jest zawsze życzliwy.

Jak tłumaczy dr n. med. Beata Kaiser-Ziorkiewicz, która prowadzi prywatny gabinet ortodontyczny w Gdyni: Stomatolog, który już przy wejściu do gabinetu wita nas miłym słowem i uśmiechem, od razu wzbudza zaufanie i sprawia, że jesteśmy w stanie się zrelaksować i wygodnie usiąść w fotelu. Stomatolog powinien także zawsze tłumaczyć, jakie widzi u nas problemy zdrowotne oraz na czym dokładnie będzie polegało ewentualne leczenie. Jest to szczególnie ważne w ortodoncji, gdzie przebieg leczenia jest bardzo długi i wymaga także konsekwencji oraz zaangażowania pacjenta.

Ale także w gabinetach, w których wykonuje się leczenie zachowawcze, pacjenci powinni być na bieżąco informowani o wykonywanych czynnościach. Nie każdy bowiem ma na tyle wysoką wiedzę z zakresu stomatologii, żeby znać szczegóły przebiegu leczenia.

Porządek podstawą zaufania

Bardzo ważnym elementem jest również umiejętność zorganizowania pracy w taki sposób, aby w gabinecie, w którym przyjmuje doktor, panował zawsze porządek. W tym punkcie mieszczą się dwa elementy. Pierwszy z nich polega na utrzymaniu należytego porządku wśród sprzętu, zadbanie o to żeby w gabinecie był miły i niedrażniący zapach oraz o schludność, czystość i nienaganne ubranie.

Drugim elementem jest umiejętność współpracy stomatologa z pomagającymi mu asystentkami. Jeżeli pacjent siedząc na fotelu widzi, że leczący go lekarz jest życzliwy w stosunku do swoich pracowników, może mieć więcej niż pewność, że taki sam będzie w stosunku do niego.

śr. ocena 5 / głosów 1