Artykuł sponsorowany

Jak zostać dobrą makijażystką?

Jak zostać dobrą makijażystką?

Wiele osób uważa, że bycie dobrym makijażystom wymaga inwestycji w drogie kosmetyki i nowoczesne akcesoria. Niestety nie tylko produkty w tym zawodzie są najważniejsze. Liczy się precyzja, umiejętności, a przede wszystkim ogromna wiedza, dzięki której można wystylizować klienta zgodnie z jego typem urody i preferencjami. Bycie makijażystką to sztuka. Czy można się tego nauczyć?

Zacznij od własnego wyglądu

Słynne polskie przysłowie głosi: Szewc bez butów chodzi. Niestety w zawodzie makijażysty nie ma prawa ono obowiązywać. Klientki w pierwszej chwili zwracają uwagę na to, z kim mają do czynienia. Można więc powiedzieć, że w tym przypadku specjalista jest swoją własną wizytówką. Właśnie dlatego dopasowanie makijażu warto zacząć od siebie. Pokazując innym, że o siebie dbasz – zachęcasz ich do skorzystania z Twoich usług.

Nauka zawodu – jakie informacje są konieczne na początek?

Profesjonalna makijażystka będzie w stanie dopasować kosmetyki do konkretnej osoby – oczywiście pod warunkiem, że posiada odpowiednią wiedzę i przynajmniej minimalne doświadczenie w zawodzie. Absolutną podstawą jest tak zwana analiza kolorystyczna. Należy mieć świadomość typów urody i tego, jakie barwy do nich pasują. W tym zakresie będzie ważne zwrócenie uwagi na kolor:

  • cery,
  • oczu,
  • włosów.

Warto uwzględnić takie typ cery – czy jest ona normalna, sucha, czy może ma tendencje do przetłuszczania się. Każda skóra wymaga innej pielęgnacji oraz użycia odmiennych kosmetyków. W przypadku źle dobranych produktów może okazać się, że po kilku godzinach makijaż klientki pozostanie tylko wspomnieniem.

Śledź bieżące trendy i doskonal swoje umiejętności

Specjalista z firmy MM Kosmetyka Profesjonalna zauważa: W zawodzie makijażysty nie ma miejsca na koniec nauki. Tak naprawdę trwa ona, dopóki dana osoba zajmuje się swoją profesją. Trendy makijażowe zmieniają się co sezon. Czasem nowości pojawiają się nawet kilka razy w ciągu miesiąca. Ze wszystkim trzeba być na bieżąco. Należy także inwestować w szkolenia, kursy i pokazy, aby trenować swoje umiejętności.

Kwestia doskonalenia się ma ogromne znaczenie zwłaszcza w przypadku pojawiających się na rynku nowych kosmetyków. Coraz więcej klientów interesuje się produktami naturalnymi, które wymagają innego podejścia niż standardowy, drogeryjny asortyment. Najważniejsze to odpowiadać na potrzeby klientek.

Trenuj swój charakter – to świadczy o Tobie

Bycie profesjonalistą oznacza posiadanie pewnych cech – zwłaszcza w zawodzie makijażysty. Najważniejsza jest cierpliwość i opanowanie. Zdarza się, że można trafić na klientkę, która ma swoją wizję tego, jak powinna wyglądać, podczas gdy nie jest to najlepszy wybór. Takt i umiejętne przekazanie informacji w takich sytuacjach bywa kluczowe. Ponadto trzeba być otwartym na drugą osobę i komunikatywnym. Z pozoru mało istotne podtrzymanie konwersacji może wpłynąć na fakt, że dana osoba wróci po raz kolejny na inne usługi.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.