Jak znaleźć dobry serwis telefonów komórkowych?

Telefony komórkowe wykorzystujemy już nie tylko do rozmów, ale także do przeglądania internetu, płacenia i rozrywki. Dla wielu z nas jest to urządzenie bez którego nie potrafimy się obejść. Nie jest więc przesadą stwierdzenie, że współczesny człowiek, który kocha słuchać muzyki, lubi mieć stały dostęp do internetu i aktywnie korzystać z mediów społecznościowych bez telefonu czuje się jak bez ręki. Co więc zrobić, jeśli nasz ulubiony sprzęt przestanie działać?

Telefon, tak jak każda elektronika, narażony jest na liczne usterki. Najczęściej dochodzi do uszkodzeń mechanicznych wyświetlacza. Drugą w kolejności występowania przyczyną usterek jest zalanie telefonu. Na szczęście, wraz z rozwojem rynku komórek, rozwija się równolegle rynek serwisów specjalizujących się w naprawie telefonu komórkowego. Niestety, wiele z nich oferuje nierzetelne usługi albo ceny, które są wzięte z kosmosu. Dlatego, zanim udamy się do serwisu, warto poszukać firmy, która będzie rzetelna i uczciwa.

Szybka wycena

Pamiętaj, że w dobrym serwisie telefonów komórkowych powinni pracować fachowcy, a jeżeli ktoś zajmuje się naprawą na co dzień, na pewno będzie potrafił wycenić swoje usługi. Jeżeli pracownik nie chcę podać ceny naprawy, to może oznaczać, że będzie próbowała ją zawyżyć.  Nie daj się także naciąć na płatną wycenę, to częsta praktyka naciągaczy, a nie normalne działanie uczciwego serwisu.

Drugą ważną rzeczą jest dobry kontakt z klientem. Podczas naprawy może się zdarzyć, że usterki okażą się poważniejsze, niż zakładano  – wówczas serwisant powinien zadzwonić do klienta i spytać go, czy akceptuje zmianę kosztów.

Serwisy komórkowe często prowadzą swoje strony internetowe, gdzie możesz sprawdzić orientacyjny cennik napraw, zanim udasz się do wybranego punktu.

Szybka naprawa

Nikt nie lubi czekać. Nie inaczej sprawy się mają z naprawą telefonów. Na szczęście wiele serwisów oferuje błyskawiczne naprawy.

Czasami telefon możesz odebrać jeszcze tego samego dnia, w którym przyjdziesz do serwisu. Standardem jest, że w przypadku prostych napraw (jak wymiana dotyku albo wyświetlacza), telefon powinien być gotowy do odbioru na następny dzień roboczy. Dla przykładu, w naszym serwisie średni czas naprawy telefonu to tylko 2 godziny – wyjaśnia pracownik serwisu Magic Phone.

Doświadczenie

Nawet prostą robotę można spartaczyć, a co dopiero naprawę tak precyzyjnego i złożonego urządzenia, jakim jest nowy smartfon. Dlatego, nie polecamy korzystać z pierwszego lepszego serwisu. Jak możesz sprawdzić, czy pracownicy mają doświadczenie? Po pierwsze dowiedz się, od jak dawna działa dany serwis – jeśli długo to znaczy, że odwiedza go wielu klientów, więc na pewno oferuje usługi na poziomie. Po drugie, porozmawiaj z pracownikiem – jeśli będzie umiał Ci wyjaśnić na czym polega naprawa, spyta się o okoliczności usterki, to oznacza, że jest profesjonalistą w swoim fachu.

Gwarancja na wykonane usługi

Na koniec zostawiliśmy rzecz oczywistą, a mianowicie gwarancję. Jeżeli idziemy do serwisu, który oferuje naprawę, powinien dawać gwarancję na wykonane usługi. Zanim oddasz telefon, najlepiej spytaj dokładnie czy otrzymasz gwarancję na naprawę i jak dokładnie ona wygląda (czas i zakres gwarancji), Oczywiście nie zapomnij o wzięciu paragonu, w przeciwnym razie trudno będzie Ci udowodnić, że za cokolwiek płaciłeś.

śr. ocena 5 / głosów 3