Tabliczki informacyjne
Tabliczki, które informują klientów o tym, co i kogo znajdą w danym pomieszczeniu, wcale nie muszą być jałową informacją. Mogą wyglądać profesjonalnie i designersko jednocześnie. Dzięki nowoczesnym technologiom możemy wybierać w ogromnym asortymencie materiałów – od tworzyw sztucznych po metale szlachetne. Tabliczki powinny być zaprojektowane kompaktowo. Musimy zwrócić uwagę na kolorystykę, układ, rodzaj i wielkość czcionek, a nawet na kołki, którymi tabliczka zostanie przymocowana do drzwi lub ściany – mówi nam przedstawiciel pracowni reklamy wizualnej z Wrocławia. Jeżeli decydujemy się na zamieszczanie znaków graficznych, powinny mieć one jasny i klarowny przekaz. Bufet na przykład oznaczymy znakiem z filiżanką, a nie nożem, choć obydwa przedmioty związane są z tym pomieszczeniem. Mówiąc o nowoczesnym designie, nie chodzi nam o wymyślne projekty, ale o projekty nowoczesne i estetyczne.
Kompatybilność z innymi elementami
Zintegrowane systemy informacyjne powinny być kompatybilne z pozostałymi elementami – tablicami, kasetonami, czy literami blokowymi na zewnątrz budynku. Dotyczy to budynków użyteczności publicznej i firm, które chcą zostać zapamiętane przez swoich klientów. Przykład, jak to działa: jeżeli zadamy komuś pytanie, z jaką instytucją publiczną kojarzy nam się logo z kolorem zielonym, większość z nas bez wahania odpowie, że jest to Zakład Ubezpieczeń Społecznych. To samo będzie z najbardziej popularnym w Polsce bankiem, czy najbardziej popularnymi sieciami komórkowymi. Logo niektórych firm, czy instytucji, może nam się wydawać wyjątkowo banalne i gdyby zapytano nas, ile bylibyśmy w stanie zapłacić za jego projekt, odpowiedzielibyśmy, że nic. Tymczasem zaprojektowanie dobrego logo to nie lada wyczyn. Powinno prezentować się dobrze zarówno na potężnym bannerze reklamowym, jak i na tabliczkach informacyjnych umieszczanych na drzwiach.