Zintegrowane systemy informacyjne w budynkach użyteczności publicznej

System oznakowania pomieszczeń to część systemu identyfikacji wizualnej. Coraz częściej poza zwykłym umieszczaniem informacji na tablicach i tabliczkach stawiamy na design. Zależy nam na tym, by system oznakowania był elementem wizerunku naszej firmy. Na tabliczkach powinno znajdować się logo firmy, które jest nowoczesnym sygnetem. To samo dotyczy budynków użyteczności publicznej. Jeżeli do tej pory nie zdecydowaliśmy się na nadanie naszej działalności logo, plany wprowadzenia systemu informacyjnego jest na to dobrym czasem.

Tabliczki informacyjne

Tabliczki, które informują klientów o tym, co i kogo znajdą w danym pomieszczeniu, wcale nie muszą być jałową informacją. Mogą wyglądać profesjonalnie i designersko jednocześnie. Dzięki nowoczesnym technologiom możemy wybierać w ogromnym asortymencie materiałów – od tworzyw sztucznych po metale szlachetne. Tabliczki powinny być zaprojektowane kompaktowo. Musimy zwrócić uwagę na kolorystykę, układ, rodzaj i wielkość czcionek, a nawet na kołki, którymi tabliczka zostanie przymocowana do drzwi lub ściany – mówi nam przedstawiciel pracowni reklamy wizualnej z Wrocławia. Jeżeli decydujemy się na zamieszczanie znaków graficznych, powinny mieć one jasny i klarowny przekaz. Bufet na przykład oznaczymy znakiem z filiżanką, a nie nożem, choć obydwa przedmioty związane są z tym pomieszczeniem. Mówiąc o nowoczesnym designie, nie chodzi nam o wymyślne projekty, ale o projekty nowoczesne i estetyczne.

Kompatybilność z innymi elementami

Zintegrowane systemy informacyjne powinny być kompatybilne z pozostałymi elementami – tablicami, kasetonami, czy literami blokowymi na zewnątrz budynku. Dotyczy to budynków użyteczności publicznej i firm, które chcą zostać zapamiętane przez swoich klientów. Przykład, jak to działa: jeżeli zadamy komuś pytanie, z jaką instytucją publiczną kojarzy nam się logo z kolorem zielonym, większość z nas bez wahania odpowie, że jest to Zakład Ubezpieczeń Społecznych. To samo będzie z najbardziej popularnym w Polsce bankiem, czy najbardziej popularnymi sieciami komórkowymi. Logo niektórych firm, czy instytucji, może nam się wydawać wyjątkowo banalne i gdyby zapytano nas, ile bylibyśmy w stanie zapłacić za jego projekt, odpowiedzielibyśmy, że nic. Tymczasem zaprojektowanie dobrego logo to nie lada wyczyn. Powinno prezentować się dobrze zarówno na potężnym bannerze reklamowym, jak i na tabliczkach informacyjnych umieszczanych na drzwiach.

śr. ocena 5 / głosów 4