Artykuł sponsorowany

Zasady działania monitoringu wizualnego

Zasady działania monitoringu wizualnego

Monitoring wizualny to jeden ze sprawdzonych sposobów na zwiększenie bezpieczeństwa w obiektach przemysłowych, biurowych, a także domowych. Jest to nowoczesne rozwiązanie, które gwarantuje znaczną oszczędność czasu, pieniędzy i zapewnia skuteczniejszą ochronę mienia, niż w przypadku tradycyjnej ochrony. Na czym dokładnie polega monitoring wizualny, jak działa i gdzie najlepiej sprawdzi się ten system?

Kamery obserwują nas niemal na każdym kroku - w sklepach, w windzie, na peronie, w komunikacji miejskiej. Są widoczne dla każdego, a strefa monitorowania musi być wyraźnie oznaczona, co odstrasza potencjalnych złodziei i skutecznie zmniejsza prawdopodobieństwo rabunku lub włamania. Tam, gdzie funkcjonuje system monitorowania, dochodzi do mniejszej ilości przestępstw. Spowodowane jest to głównie obawą złodziei przed zarejestrowaniem ich czynu. W przypadku standardowego monitoringu, zapis z kamer nie jest od razu odczytywany, co znacząco wydłuża proces poszukiwania sprawcy i reakcji ochroniarza na niebezpieczeństwo. Aby temu zapobiec i mieć pewność, że obiekt jest bezpieczny i monitorowany bez przerwy, firmy ochroniarskie, np. Agencja Ochrony GOT z Warszawy, proponują nowoczesne rozwiązanie, jakim jest monitoring wizualny.

Jak działa monitoring wizualny?

Kamery zainstalowane w obiekcie chronionym przesyłają podgląd na żywo do Centrum Monitorowania Alarmów i Dozoru Wizyjnego. Pracownik ochrony ma ciągły nadzór nad tym, co dzieje się w różnych częściach strzeżonego miejsca, dzięki obrazom jakie są udostępniane poprzez internet stacji monitorowania. Obraz z każdej kamery musi zostać skontrolowany i odznaczony przez dyżurującego pracownika. W przypadku sytuacji niebezpiecznej, operator błyskawicznie informuje patrol interwencyjny. Istnieje możliwość wdrożenia funkcji detekcji ruchu. System ostrzega pracownika o wykrytym ruchu w obiekcie. Opcja ta może być aktywna w wybranych godzinach, np. tylko w nocy lub dla poszczególnych kamer. Monitoring wizualny często połączony jest z systemami alarmowymi - włamania i napadu. Dzięki temu dany obiekt ma zapewniony najwyższy poziom bezpieczeństwa. Obraz z kamer może być również wyświetlany na telefonie właściciela firmy (poprzez aplikację) lub w przeglądarce internetowej.

Zalety monitoringu wizualnego

System monitoringu wizualnego przekonuje do siebie coraz więcej właścicieli firm lub domów prywatnych. Nic dziwnego, bowiem posiada on mnóstwo korzyści:
  • ogromna oszczędność pieniędzy - monitoring zastępuje pracę ludzi, dlatego nie ma potrzeby zatrudniania wielu pracowników ochrony;
  • oszczędność czasu - tzw. wideo obchody pozwalają na zdalną kontrolę obiektu, dzięki czemu pracownik nie traci czasu na przemieszczanie się z miejsca do miejsca w danym obiekcie;
  • większe bezpieczeństwo - ciągła obserwacja przez kamery pozwoli na łatwiejszą identyfikację osób i pojazdów, a także zapobiegnie kradzieży w obiekcie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.