Artykuł sponsorowany

Zalety robotyzacji procesu produkcji

Zalety robotyzacji procesu produkcji

Rewolucja przemysłowa, związana z powstawaniem przemysłu fabrycznego, spowodowała zastąpienie pracy ludzkiej pracą zmechanizowaną. Dziś dążymy do zrobotyzowania lub zautomatyzowania wielu czynności, szczególnie wymagających dużej precyzji oraz wysiłku fizycznego. Jakie są największe zalety robotyzacji procesu produkcji? Jakie możliwości dają nam nowe technologie?

Zrobotyzowany przemysł to szansa na rozwój

Spójrzmy na kwestię stosunkowo niskich zarobków i robotyzacji procesu produkcji w kontekście najludniejszego państwa świata. W Chinach sprzedaż robotów z roku na rok wzrasta – liczba zakupionych robotów liczona jest tam w dziesiątkach tysięcy. Wynika to z faktu, że Chińczycy próbują dogonić przemysł państw wysokorozwiniętych. Robotyzacja procesu produkcji ma pozytywny wpływ na kondycję gospodarki, ponieważ wydajność firm zrobotyzowanych wzrasta, a co za tym idzie, wzrastają i zyski. Warto też dodać, że wykorzystanie robotów w przemyśle przynosi też inne korzyści.
Robotom możemy powierzać zadania bardzo skomplikowane, a także prace niebezpieczne – mówi nam przedstawiciel zakładu produkcyjnego SEVERT POLSKA z Gorlic. – Przykładem może być chociażby pozycjoner spawalniczy, inaczej nazywany manipulatorem spawalniczym, dzięki któremu praca jest szybka, efektywna i przebiega bezpiecznie, a to przecież bardzo ważne.

Nowe technologie dają możliwości

Można zadać sobie pytanie, czy nie zacznie brakować miejsc pracy, kiedy robotyzacja procesów produkcji będzie nadal postępować? Specjaliści, którzy zajmują się analizą szeroko pojętej robotyzacji dochodzą do wniosku, że ludzie po prostu się przekwalifikują. Powstaną nowe branże i nowe zawody. Wciąż obserwujemy przecież, że nasza gospodarka się unowocześnia, procesy produkcyjne przebiegają coraz sprawniej, produkcja także się informatyzuje, a wciąż poziom zatrudnienia nie maleje, wręcz przeciwnie. Dane GUS z marca 2018 wskazują, że bezrobocie w Polsce jest najniższe od 27 lat. Wracając do przykładu pozycjonera spawalniczego – w tym przypadku mechanizacja procesu ma na celu po prostu podniesienie jakości wykonywanych detali a w połączeniu z robotem przemysłowym, znaczne zwiększenie wydajności stanowiska pracy. Czynności są powtarzalne, ponieważ eliminujemy ludzkie pomyłki. Robotyzacja procesu produkcji ma więc korzyści zarówno dla przedsiębiorców, jak i dla pracowników. Na koniec zwróćmy uwagę na to, że przy wielu uciążliwych czy ciężkich fizycznie pracach zaczynają nas zastępować roboty, a my mamy za to znacznie ciekawsze zajęcia. My te roboty projektujemy, programujemy, obsługujemy, serwisujemy, wdrażamy nowe rozwiązania, opracowujemy ciekawe technologie. Brzmi korzystnie, prawda?

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.