Artykuł sponsorowany

Zalety klasycznych systemów stereo

Zalety klasycznych systemów stereo

Klasyczne systemy stereo w pewnym momencie musiały zacząć ustępować pola bardziej uniwersalnym rozwiązaniom, jak np. kina domowe. Bum na wielokanałowe amplitunery i zaawansowane systemy głośników sprawił, że ich jakość zaczęła spadać – podobnie jak cena. Dziś obserwujemy powrót do starych dobrych systemów stereofonicznych. Co sprawia, że ponownie się do nich przekonujemy?

Różnice między dźwiękiem stereo a systemem wielokanałowym

Najważniejsze, co trzeba wiedzieć o systemach stereo- i multifonicznych, to to, że nie są one względem siebie alternatywne, lecz zupełnie inne. Mają różne funkcje i zostały stworzone z myślą o innych zastosowaniach. Jeżeli jednak nie jesteśmy audiofilami, możemy iść na pewne kompromisy, np. używać zestawu kina domowego do słuchania muzyki. Różnica polega nie tylko na liczbie kanałów dystrybucji dźwięku, ale też na tym, że w systemie stereo za jakość brzmienia odpowiada najczęściej wzmacniacz hi-fi, który jest konstrukcją analogową, w odróżnieniu od amplitunera cyfrowego, czyli takiego, jaki na ogół towarzyszy kinu domowemu.
Podzespoły elektroniczne niekorzystnie wpływają na jakość dźwięku. Dlatego, aby dźwięk dopływający z głośników kina domowego był zadowalający, musimy wyłożyć trochę pieniędzy na dodatkowe rozwiązania, które rekompensują utratę jakości. Jeżeli chcemy używać systemu głównie do słuchania muzyki, stereo da nam lepsze brzmienie w korzystniejszej cenie – mówi specjalista z firmy Audio Świat.

Dlaczego warto rozważyć system stereo?

Badania pokazują, że lwią część zastosowań systemów dźwiękowych stanowi odtwarzanie muzyki, a ta najczęściej jest nagrywana stereofonicznie, czyli dwukanałowo. Z tego powodu jej przeznaczeniem jest odtwarzanie stereo. Systemy takie są technicznie kompatybilne z tym, co przygotowywują muzycy w studiach nagraniowych. Jeżeli nie jesteśmy audiofilami, powinna przemawiać do nas także uniwersalność stereo. Wzmacniacz i głośniki można podpiąć do urządzenia, z którymi będą współpracowały najczęściej. Wielu osobom w zupełności wystarcza oglądanie filmów z dźwiękiem, jaki oferują wzmacniacze stereo. Kolejnym argumentem jest relacja jakości do ceny, która przedstawia się znacznie korzystniej właśnie przy wyborze systemów stereofonicznych. Koszt, który w przypadku stereo można uznać za wygórowany, znajdzie się raczej przy dolnej granicy przedziału cen, na jakie trzeba się przygotować, kupując kino domowe. Jeżeli nie dysponujemy wystarczającym budżetem na naprawdę dobry zestaw, zdecydowanie lepszą inwestycją będzie przyzwoitej jakości system stereo.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.