Artykuł sponsorowany

Surowce wtórne, czyli dlaczego warto segregować odpady

Surowce wtórne, czyli dlaczego warto segregować odpady

Z roku na rok produkujemy jako ludzkość coraz więcej śmieci. Wiele z nich składuje się na wysypiskach, a ze względu na bardzo długi czas rozkładu różnych materiałów, obszar wysypisk wciąż się powiększą. Niejednokrotnie znajdują się tam również śmieci wykonane z tworzyw, które podczas degradacji uwalniają toksyczne substancje, przedostające się następnie do gleby i wód gruntowych.

Segregowanie śmieci jest ekologiczne

Ochrona środowiska jest podstawowym celem segregacji śmieci, ponieważ pozwala na skuteczną i szybką utylizację tych najbardziej niebezpiecznych odpadów, a także pomaga w ograniczaniu rozrastania się wysypisk – zauważa nasz rozmówca z firmy Manesiak.
Chyba każdy z nas wie o tym, że wykorzystanie surowców wtórnych, pozwala zredukować negatywne oddziaływanie człowieka na środowisko. I tak np., produkując papier z makulatury ograniczamy wycinkę drzew, a odzyskując aluminium ze złomu, oszczędzamy nieodnawialne rudy boksytu. Jednak nie są to jedyne zalety pozyskiwania i przetwarzania surowców wtórnych . Segregowanie śmieci w celu pozyskania surowców wtórnych to wymierne korzyści nie tylko dla ekologii, ale i gospodarki.

Segregowanie śmieci to oszczędność

Wykorzystanie surowców wtórnych w produkcji nowych towarów jest znacznie mniej energochłonne, niż pozyskanie i przetwarzanie nowych surowców. Mamy więc pierwszą oszczędność na etapie wytwórstwa. Co więcej, wykorzystanie surowców wtórnych może być… źródłem energii. Tak jest w przypadku tworzyw sztucznych, które utraciły już właściwości umożliwiające jakiekolwiek ponowne wykorzystanie w produkcji. Dzisiejsze technologie pozwalają przetworzyć śmieci plastikowe na materiał opałowy, a nawet czystą ropę.

Surowce wtórne w liczbach

Możliwości, jakie daje nam segregacja odpadów i ich wtórne wykorzystanie najlepiej obrazują liczby. Przykładowo, odzyskując szkło wykorzystane do produkcji jednej butelki, oszczędzamy równowartość energii, jaką zużywa 100 watowa żarówka przez 4 godziny pracy. Niecałe 30 butelek plastikowych wystarczy na wyprodukowanie ciepłego polaru, a niewiele ponad 650 aluminiowych puszek pozwoli na wyprodukowanie nowiutkiego roweru!

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.