Artykuł sponsorowany

Przeglądy klimatyzacji. Jak często?

Przeglądy klimatyzacji. Jak często?

Klimatyzatory to bez wątpienia urządzenia, które poprawiają nasz komfort życia. Trudno wyobrazić sobie zakup nowego samochodu bez systemu klimatyzacji, prawda? Podobnie podchodzimy już do kwestii odświeżania i schładzania powietrza w biurach i innych pomieszczeniach, w których spędzamy na co dzień dużo czasu. Klimatyzatory to dla nas spore udogodnienie, należy jednak pamiętać o ich regularnych przeglądach i czyszczeniu.

Zdrowie przede wszystkim

Klimatyzacja w naszych biurach, innych miejscach pracy, samochodach i domach, to naprawdę spora ulga – szczególnie w upalne dni, ale nie tylko. Klimatyzator może też ogrzewać pomieszczenie, gdy ciepła nam brakuje, a instalacja ogrzewania w pełni się nie sprawdza.
Nowoczesne klimatyzatory mogą służyć nam latami, pod warunkiem, że będziemy o nie właściwie dbać, a więc czyścić i pilnować wyznaczonych terminów przeglądów konserwacyjnych – mówi nam przedstawiciel firmy YogiCo z Ząbek. – Zaniedbywanie tego może odbić się na naszym budżecie, ale też na zdrowiu i dotyczy to nie tylko osób, które borykają się z astmą, czy alergiami, które utrudniają na co dzień oddychanie. Trzeba o tym mówić głośno i wyraźnie podkreślać tę kwestię.

Dlaczego przegląd klimatyzacji jest tak ważny?

W uruchomionym klimatyzatorze nieustannie dochodzi do wymiany powietrza, a to niestety nigdzie nie jest w stu procentach czyste. Zanieczyszczenia osadzają się głównie na wewnętrznych filtrach. Filtry klimatyzatora muszą być czyszczone lub wymieniane – w przeciwnym razie, zamiast wprowadzać do pomieszczenia czyste powietrze, będziemy wprowadzać niezdrowy dla naszych płuc i innych organów mikroklimat. Zaniedbane urządzenie nie może w pełni oczyszczać powietrza z kurzu, pyłków i niedobrych dla naszego zdrowia mikroustrojów.

 Jak często dokonywać przeglądu?

Zawsze powinniśmy się kierować przede wszystkim wskazówkami producenta: dotyczy to tzw. splitów, multisplitów i przenośnych klimatyzatorów. Zdarza się jednak, że wskazania te gdzieś nam się zawieruszą, kupimy urządzenie używane bez instrukcji użytkowania i karty gwarancyjnej, czy przejmiemy lokal, w którym klimatyzator jest – ale bez dokumentacji. Co wtedy? Chcąc zapobiec szkodliwym dla naszego zdrowia skutkom używania niewłaściwie oczyszczonego klimatyzatora, uniknąć wydzielania się niechcianych zapachów i innych skutków ubocznych (np. gorszej wydajności, głośniejszej pracy), urządzenie należy serwisować minimum 2 razy do roku. Kiedy? Najlepiej przed sezonem i po sezonie, a więc na przełomie wiosennego marca/kwietnia i jesiennego września/października. Co powinien dla nas sprawdzić fachowiec? Oczywiście filtry klimatyzatora, skraplacz i parownik, a także sterowniki, przewody i ich izolacje. Klimatyzator powinien zostać dokładnie oczyszczony. Nie warto lekceważyć regularnych przeglądów klimatyzacji. Cena takiej usługi nie jest wysoka, natomiast konsekwencje użytkowania klimatyzacji w niewłaściwym stanie mogą być dla nas kolosalne.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.