Naprawy pogwarancyjne urządzeń firmy Apple – dlaczego warto?

Wiele osób kupując telefon, czy podobne urządzenie, kieruje się w pierwszej kolejności parametrami i wyglądem, na dalszy plan schodzi cena produktu. Zapominamy zwrócić uwagę na gwarancję i wsparcie po sprzedażowe. Szczególną uwagą powinniśmy obdarzać urządzenia marki Apple: kiedy wybieramy się z nimi do serwisu, powinniśmy się upewnić, czy punkt, w którym złożymy nasz sprzęt, może dla nas zrealizować naprawę pogwarancyjną. Nie zawsze naprawa odbywa się w punkcie przyjęcia urządzenia, jednak zawsze powinno ono trafić do autoryzowanego serwisu.

Dlaczego serwis musi mieć autoryzację?

Często błędnie jesteśmy przekonani, że każdy serwis napraw sprzętu elektronicznego będzie mógł naprawić nasz iPhone, iPad, czy komputer Mac. Sęk w tym, że firma Apple nie sprzedaje części zamiennych firmom, które nie posiadają autoryzacji producenta.

Serwisy bez autoryzacji naprawiają urządzenia przy użyciu części używanych lub przy użyciu zamienników niższej jakości. Wbrew pozorom ma to wpływ na trwałość sprzętu – mówi nam przedstawiciel firmy Master z Warszawy.

Tylko autoryzowane serwisy mają dostęp do oryginalnych części, ponadto tylko one mają dostęp do specjalnych narzędzi diagnostycznych, które pozwalają ustalić przyczynę usterek w sprzęcie. Narzędzia diagnostyczne warte są uwagi, ponieważ system pracuje online i korzysta z bazy wiedzy, która gromadzona jest z całego świata. Dzięki temu jest kolosalnie większe prawdopodobieństwo wykrycia usterki niż w serwisie nieautoryzowanym. Apple wspiera działy techniczne serwisów autoryzowanych, dlatego w trudniejszych przypadkach ułatwia precyzyjnie zlokalizować usterkę. W związku z tym, że urządzenia Apple mają skomplikowaną konstrukcję, w niektórych przypadkach naprawy mogą się odbyć wyłącznie w warunkach fabrycznych. Dlatego w autoryzowanym serwisie w ramach umowy pogwarancyjnej dostaniemy produkt o takich samych normach jakościowych, co nowe urządzenie z salonu.

Nie warto ryzykować!

Technicy, którzy pracują w autoryzowanych serwisach, przechodzą specjalistyczne szkolenia, które muszą zakończyć egzaminami. Są to całe sesje egzaminacyjne, które potwierdzają ich wiedzę. Po pomyślnym przejściu egzaminów fachowiec dostaje certyfikat. Szkolenia dotyczą technologii naprawy poszczególnych urządzeń, skomplikowanej budowy produktów firmy Apple oraz zapoznają z wiedzą na temat wsparcia na poziomie systemu operacyjnego. Niektóre awarie to wina wadliwego lub nieprawidłowo pracującego oprogramowania. Po skorzystaniu z usług nieautoryzowanego serwisu musimy liczyć się z utratą gwarancji producenta, jak jest w przypadku większości urządzeń elektronicznych. Wybierając serwis, warto pamiętać o fakcie, że naprawa pogwarancyjna urządzeń Apple nie dotyczy elementów, które zużywają się z upływem czasu (baterie, ochronne powłoki) oraz drobnych uszkodzeń (zadrapań, wgnieceń, pęknięć elementów wejść kabli, czyli portów).

śr. ocena 5 / głosów 3