regeneracja silnika

Które części silnika warto poddać regeneracji?

Zakup nowych części zamiennych do silnika naszego auta to często dość duży wydatek. Dlatego, szukając oszczędności, wielu właścicieli samochodów decyduje się na regenerację zużytych lub zepsutych podzespołów. Pozwala to na znaczne obniżenie kosztów naprawy samochodu. Warto jednak wiedzieć, że tylko niektóre części silnika opłaca się regenerować. Jakie to części – o tym poniżej.

Regeneracja części samochodowych – na czym polega?

Regeneracja polega na przywróceniu podzespołu lub danej części do stanu fabrycznego. Przeprowadza się ją najczęściej poprzez wymianę elementów, które mogą być wymienione oraz są dostępne w sprzedaży. Regeneracja to także odpowiednia obróbka części, np. metalowych, dzięki której przywrócony jest ich fabryczny kształt i rozmiar.

Regeneracja części samochodowych, ze względu na swój niższy koszt, niż zakup nowych elementów, cieszy się rosnącą popularnością wśród użytkowników samochodów. Zajmują się nią wyspecjalizowane w tym warsztaty, takie jak na przykład bydgoski Automoto szlif. O ogromnym zainteresowaniu tą metodą naprawy części samochodowych świadczy także fakt, że sami producenci wytwarzają komponenty niezbędne do regeneracji. Jednak nie każda część nadaje się do regenerowania. Ma to szczególne znaczenie w przypadku serca naszego auta, w tym więc i silnika. Niektóre jego elementy możemy bowiem z powodzeniem poddawać regeneracji, a z kolei dla innych będzie to jednak niewykonalne lub po prostu nieopłacalne.

Części silnika, które warto regenerować

W silniku samochodowym warto regenerować następujące elementy: głowica i blok silnika, układ wtryskowy, układ doładowania, osprzęt silnika, filtr cząstek stałych oraz konwerter momentu obrotowego. Regenerację części silnika najlepiej przeprowadzać jednak na starszych modelach aut. Najnowsze auta są bowiem często tak skonstruowanie, że regeneracja części ich silnika jest po prostu niewykonalna. W starszych samochodach nie ma natomiast większego problemu z regeneracją głowic, bloków czy wałków rozrządu. Regeneracji podlegają takie części silnika jak elementy układu wtryskowego (dla silników diesla), np. pompy czy końcówki wtryskiwaczy. Co więcej, regeneracja tych elementów jest zawsze opłacalna. Regenerować z powodzeniem możemy także turbosprężarki ze stałą geometrią łopatek oraz filtry cząstek stałych. W tym drugim wypadku często wystarczy ich odpowiednie wyczyszczenie, aby część nadawała się do dalszego użytkowania. Często odnawia się także rozruszniki, alternatory, pompy wspomagania oraz kompresory klimatyzacji.

śr. ocena 5 / głosów 1