Artykuł sponsorowany

Jak skalibrować audiometr?

Jak skalibrować audiometr?

Audiometr diagnostyczny to nieoceniona pomoc w badaniu słuchu. Specjalistyczne narzędzie wykazuje problemy, z jakimi boryka się pacjent. Pozwala zgromadzić dane niezbędne w opracowaniu planu leczenia oraz dobrania odpowiedniego sposobu poprawy słuchu. Aby audiometr działał poprawnie i precyzyjnie sygnalizował rodzaj oraz skalę zaburzeń, musi być odpowiednio skalibrowany.

Obecnie do przeprowadzania badań słuchu wykorzystuje się zaawansowane metody i narzędzia. Są wśród nich audiometry oraz kabiny audiometryczne. Specjalistyczny sprzęt jest nieoceniony podczas pracy z chorym i stawianiu diagnozy, która posłuży do opracowania planu leczenia. Dlatego jako lekarz, właściciel systemu do audiometrii pracujący w gabinecie prywatnym, szpitalu lub klinice musisz zatroszczyć się o kalibrację urządzenia. Przeprowadza ją specjalista z uprawnieniami, a to zadanie należy powierzać mu przynajmniej raz w roku.

Budowa i działanie audiometru

Audiometr jest urządzeniem, które służy do badania słuchu. To specjalistyczny sprzęt pozwalający na szczegółową diagnostykę zaburzeń, szmerów, niedosłuchów. Aby urządzenie działało jak najprecyzyjniej, trzeba dopasować jego typ do konkretnych potrzeb diagnostycznych. W sprzedaży są trzy typy audiometrów:

  • tonalne,
  • standardowe,

Do prawidłowej pracy wszystkie potrzebują kalibracji. Można je zlecić firmie, w której zostały kupione, np. Techmedica.eu lub innej, wyspecjalizowanej w tej dziedzinie. Praca z audiometrem polega na generowaniu dźwięków o różnej częstotliwości, które odsłuchuje pacjent zaopatrzony w zestaw słuchawkowy.

Kalibrowanie audiometru

Sprzęt przeznaczony do badania słuchu należy poddawać kalibracji. Rekomenduje się, aby tę czynność przeprowadzać regularnie, przynajmniej raz do roku. Korzystanie z wadliwego czy nieprecyzyjnego urządzenia mogłoby być źródłem nieporozumień, których konsekwencje spoczną na pacjencie. W trosce o renomę gabinetu i dobro osób cierpiących z powodu zaburzeń, należy pracować na sprzęcie najwyższej jakości. Kalibracja audiometru dotyczy całego sprzętu, a więc także słuchawek. Jakość przewodów i innych detali również ma wpływ na jego pracę. Proces kalibracji jest złożony, musi przeprowadzić go osoba mająca uprawnienia i dysponującą właściwym sprzętem. Zazwyczaj audiometr jest gotowy do pracy po wykonaniu następujących kroków:

  • rejestracji mikrofonu,
  • kalibracji poziomu dźwięków i kalibracji częstotliwościowej,
  • wygenerowaniu i wydrukowaniu wydruku potwierdzającego zakończone badanie.

Dzięki temu, że cały proces jest zautomatyzowany i sterowany komputerowo, ryzyko błędu praktycznie nie istnieje.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.