Artykuł sponsorowany

Hybrydowe auta marki Toyota. Krótki przegląd modeli aut hybrydowych

Hybrydowe auta marki Toyota. Krótki przegląd modeli aut hybrydowych

Auta z napędem hybrydowym to przyszłość motoryzacji. Przyszłość, która do niedawna nie była tak oczywista. Do nowego typu napędu długo podchodzono ze sceptycyzmem i nieufnością. Prawdziwą rewolucję przyniósł rok 1997, kiedy Toyota wypuściła z taśm produkcyjnych pierwszą, powszechnie dostępną hybrydę. Toyota Prius – bo o tym modelu mowa – zapoczątkowała erę proekologicznych samochodów, dostępnych dla zwykłego ,,Kowalskiego". Od tej pory nic nie było takie samo, a kolejne pojazdy hybrydowe zaczęły oblegać rynek. Jak trend ten rozwijał się w ciągu ostatnich 20 lat? Sprawdźmy to, w formie krótkiego przeglądu.

Prius czyli prekusor

Nowatorstwo Toyoty Prius przejawiało się już w jej nazwie – oznaczającej z łacińskiego słowo ,,wcześniejszy”. Określenie to podkreślało prekursorski charakter samochodu. Prius szybko zyskał sympatię kierowców – nie tylko przez wzgląd na proekologiczne cechy, ale też niezwykłą wygodę i ekonomikę jazdy.
Toyota Prius mimo dwóch dekad bytności na rynku, wciąż bije rekordy sprzedażowe. Auto znajduje się też w ścisłej czołówce, pod względem oszczędności paliwa i spalania dwutlenku węgla – komentuje ekspert salonu samochodowego Toyota Konsek w Sosnowcu.
W zeszłym roku światło dzienne ujrzała już IV generacja pojazdu z nowym typem napędu hybrydowego – o wiele mniejszym i lżejszym, gwarantującym o 15% niższe zużycie paliwa. Toyota Prius IV w wersji z silnikiem benzynowym 1.8 HSD 136 KM jest dostępna do nabycia w polskich, autoryzowanych stacjach dealerskich Toyoty.

Auris czyli od benzyny do hybrydy

Toyota Auris to przykład pojazdu wciąż stosunkowo młodego (po raz pierwszym opuścił taśmy produkcyjne w 2006 r.), który jednak na swoją hybrydową odmianę musiał poczekać 4 lata. Popularny hatchback był początkowo dostępny tylko w wersjach benzynowej i dieslu, a implementacja konstrukcji hybrydowej stanowiła dla inżynierów Toyoty nie lada wyzwanie. Musieli oni udowodnić, że napęd hybrydowy da się wdrożyć w innych, poza Priusem modelach. Jak łatwo się domyślić, misja zakończyła się sukcesem. Auris w formie Hybrid podbił rynki, a w 2012 r. zadebiutowała II generacja pojazdu. Rok później w konstrukcję hatchbacka zaimplementowano nowy system Hybrid Synergy Drive, który dodatkowo wzmocnił wydajność napędu.
Toyota Auris to samochód cieszący się szczególnym wzięciem wśród polskich klientów. W ostatnich latach był najchętniej kupowanym samochodem hybrydowym, bez podziału na marki – zdradza przedstawiciel sosnowieckiego Toyota Konsek.

RAV4 Hybrid czyli hybryda w formie SUV-a

Jak zdążyliśmy wspomnieć, model Auris musiał czekać na swoją hybrydową odmianę 4 lata. To jednak nic w porównaniu ze sportowo-użytkowym RAV4, który oczekiwał na ten moment blisko 20 lat! Pierwsza generacja SUV-a pojawiła się w 1994 r., zatem jeszcze przed debiutem modelu Toyota Prius.
Wersja hybrydowa RAV4 zadebiutowała na rynku motoryzacyjnym rok temu, w ramach IV generacji pojazdu. Wówczas zagościła też w polskich salonach – relacjonuje specjalista Toyota Konsek.
RAV4 IV Hybrid to idealna opcja dla osób, szukających niezawodnego pojazdu terenowego, który gwarantuje komfort jazdy po wszelkich bezdrożach, a jednocześnie jest przyjazny środowisku naturalnemu.

Yaris czyli połączenie hybrydy z klasyką

Toyotę Yaris można z powodzeniem określić mianem klasyka polskich dróg. Popularna ,,yariska” bije sprzedażowe rekordy popularności, stanowiąc od końca lat dziewięćdziesiątych wzorzec miejskiego samochodu. W 2011 r. Yaris doczekał się III generacji, a rok później własnego napędu hybrydowego. Yaris HSD – bo o ten samochód chodzi – korzysta z zalet silnika benzynowego 1,5 l oraz silnika elektrycznego o mocy 100 KM.
Yaris HSD to drugie, po Toyocie Auris, najchętniej kupowane auto w Polsce, z segmentu pojazdów hybrydowych – twierdzi ekspert.
O zaletach Yarisa, a także innych samochodów hybrydowych, mogą przekonać się Państwo sami, odwiedzając salon Toyota Konsek w Sosnowcu, bądź inną autoryzowaną stację dealerską marki Toyota.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.